Újabb késést jelentett be a Bombardier a CSeries programjában. Állításuk szerint a tavaly szeptemberben megkezdett berepülés jól halad, de a típus sikeres és biztos bevezetéséhez még több időre van szükség, ezért az új ütemezés szerint az első CSeries forgalomba bocsátására csak 2015 második felében lehet számítani.

Annyi már bizonyos, hogy a Bombardier legújabb gépcsaládjának programja korántsem lesz késésektől mentes. A kanadai repülőgépgyár már a szűzrepülést is többször volt kénytelen halogatni, mígnem mintegy 9 hónapos hátránnyal 2013. szeptember 16-án végül csak levegőbe emelkedett az első prototípus (FTV-1).

A berepülési program jelenleg két géppel zajlik, a második (FTV-2) január 3-án teljesítette első felszállását. Akkor még úgy volt, hogy amennyiben minden rendben halad az első sorozatgyártású gép 2014 folyamán szolgálatba is állhat, most azonban a Bombardier módosított az ütemterven.

A repülőgépgyár január 16-án tett bejelentése szerint a program megfelelően zajlik, az első kiértékelt adattömeg összhangban van a várt teljesítménnyel, a berepülés a tervezetthez képest mégis több időt fog igénybe venni. Mindez állítólag azért, hogy alaposabban megbizonyosodhassanak a rendszerek megfelelő működéséről, amelyek aztán sikeres és gördülékeny forgalomba bocsátást tesznek lehetővé, immáron nem korábban, mint 2015 második felében.

A Bombardier elsőként a rövidebb törzsű, 110 üléses CS100-ast, majd hat hónappal később a nagyobb, mintegy 135 utas szállítására képes CS300-ast vezeti be az első gépek átadásaival. A számmisztikára figyelőknek érdekes lehet, hogy a késést egyébként éppen 13 nappal a második prototípus első felszállása után jelentették be a gyáriak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Újabb rendelés a bahreini légi szalonon

Ugyanakkor jó híre is van a Bombardiernek, mivel sikerült tovább növelni a rendelési darabszámot. A tegnap kezdődött Bahrain Air Show-n az Al Qahtani Aviation Company összesen 26 darab CSeries 300-asra jelentette be igényét, amelyből 16 gép már fix foglalás. Üzemeltetőjük az újonnan induló szaúdi SaudGulf légitársaság lesz.

Ezzel a megrendeléssel együtt a Bombardiernek, beleértve a szándéknyilatkozatokat is már 445 darab CSeriest sikerült értékesítenie. A fix rendelések száma egyébként még csak 198 gépen áll. Jelentős lökést adhat viszont az Air Canada, amely éppen regionális gépek között válogat flottamodernizációs programja számára.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!