Súlyos pilótahiányra hívta fel a figyelmet az Egyesült Államok képviselőházában tett felszólalásában a SkyWest amerikai légitársaság vezetője, a folyamat következményei szintén súlyosak lehetnek.

 | © AIRportal.hu

Az ATW Online tudósítása szerint Chip Childs a közlekedési és infrastruktúra bizottsági meghallgatásán figyelmeztette a kongresszust, hogy a pilótahiány folyamatosan növekszik, és a következő három évben sokkal hangsúlyosabb lehet, mint eddig. Állítása szerint ez odáig fajulhat el, hogy a légitársaságok kénytelenek lesznek rengeteg regionális járatot törölni, mert nem lesz, aki elvezesse a repülőgépeket.

Közölte továbbá, hogy légitársasága, amely egyebek közt a United partnere is a regionális hálózaton egyelőre meg tudta oldani a pilóták utánpótlását megfelelő számú toborzással, A kisebb cégek azonban már most sok problémával néznek szembe, és a jelenség hamarosan a SkyWestet is eléri.

„Mindannyian tapasztaljuk a súlyos pilótahiányt, aggódva figyeljük a statisztikákat, mert nagyon sokan mennek nyugdíjba és nincs elég utánpótlás – mondta Childs hozzátéve, hogy a nagy amerikai légicégek a következő három évben 18 ezer pilótát akarnak felvenni, ezért a regionálisok nem tehetnek mást, mint leállítják a gépeiket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Számításai szerint a gépek kétharmadát érintheti a leállás.

A vezérigazgató kritikusai azonban úgy foglaltak állást: nincs semmi meglepő abban, hogy a SkyWest alig tud pilótát toborozni, mivel az egyik legkevesebb bért adó társaságról van szó. Ebben a helyzetben pedig nem tartják elegánsnak, hogy emiatt a kormánynál panaszkodik ahelyett, hogy fizetésemelést adna.

Childs azért is aggódik, mert így sok regionális repülőtér nagyon nehéz helyzetbe kerülhet, mint mondta, a kiszolgált repülőterek 60 százalékán ők az egyetlen komoly légitársaság.

Lobbitevékenységével az ATW szerint Childs nem azt akarja elérni, hogy a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) lazítson a szabályozáson, hanem alternatív megoldásokat javasol arra, hogy milyen repüléseket számítsanak bele az 1500 repült órába. Az Államokban ennyire van szüksége a pilótának ahhoz, hogy első tiszt lehessen.

Legutóbb a Boeing készített felmérést arról, hogy a légiközlekedési iparágnak mennyi pilótára lenne szüksége az éves forgalombővülési rátát figyelembe véve. A repülőgépgyártó elemzése szerint nagyjából 617 ezer pilótára lesz szükség a következő húsz évben, 10,5 százalékkal több, mint amennyit korábban becsültek.