A Boeing előrejelzése szerint nagyjából 1,5 millió új pilótára és műszaki kiszolgáló személyzetre lesz szüksége a légiközlekedési iparnak a következő húsz évben.

A Boeing 737 MAX pilótafülkéje. (Fotó: Boeing) | © AIRportal.hu

A Boeing 737 MAX pilótafülkéje. (Fotó: Boeing)

Az amerikai gyártó legfrissebb előrejelzésében azt írta, hogy hozzávetőlegesen 617 ezer pilóta és 679 ezer műszaki kiszolgálóra lesz szükség, hogy a növekvő légiforgalmat zavartalanul el lehessen látni és ki tudják szolgálni az igényeket. A kimutatásban helyet kaptak légiutas-kísérők is, a Boeing tanulmánya szerint 2035-ig 814 ezer fő kabinszemélyzetet kell alkalmazni.

Az egy évvel korábbi előrejelzéshez képest jelentősek a változások: pilótából például 10,5 százakkal kell több, mint azt korábban gondolták, karbantartó személyzetből pedig 11,3 százalékkal többre lehet szükség, mint az egy évvel korábbi becslésben.

Ugyanez az előrejelzés évekre lebontva is tartalmazza az igényt a különböző szakemberekre: a Boeing úgy látja, hogy évente 31 ezer új pilóta, 35 ezer technikus és 40 ezer fő kabinszemélyzetre van szüksége a légiközlekedésnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Régiókra lebontva a legnagyobb igény magasan az ázsia-óceániai térségben van, amely a világ légiforgalmának közel 40 százalékát adja. Itt 248 ezer pilóta, 268 ezer technikus és 298 ezer fő légiutas-kísérő kellhet. A legkisebb igény Afrikában és Oroszországban van, 20-26 ezer fő körüli szinttel.

Az ázsiai térségben a keskenytörzsű flottát üzemeltető diszkont légitársaságok fejlődésének köszönhető leginkább a jelentős humán-erőforrás iránt igény, ugyanakkor a megnyíló kubai és mexikói járatok miatt Észak-Amerika is nagy felvevőpiac lehet 112 ezer pilótával és 127 ezer technikussal.