A török Turkish Airlines bejelentette, hogy nem kíván részt venni a LOT lengyel nemzeti légitársaság privatizációjában. Álláspontjuk szerint sem középtávú, sem pedig hosszútávú terveikkel nem volt összhangban a lehetséges privatizáció.

Csalódottak a lengyelek

Többen arra gyanakodnak, hogy a visszalépés valódi oka az volt, hogy az Európai Uniós szabályok szerint a többségi tulajdonos csakis EU-s befektető lehet, Törökország pedig nem tagállam. A török cég az utóbbi időben látványosan növekedett, jelentősen bővült flottája és útvonalhálózata. Terveikben szerepelt, hogy Varsót egy mini gyűjtő- és elosztóközpontként használják.

„Nem tagadom, hogy csalódott vagyok” – nyilatkozta Marcin Pirog a Lot vezérigazgatója. „Már beszéltem a török partnereinkkel, akik kifejtették, hogy az akadozó tárgyalásoknak az volt az oka, hogy egyeztetniük kellett a jogászaikkal, melynek eredményeként belátták, hogy nem tudnának tényleges ellenőrzést gyakorolni a társaság felett”

Ha nem a törökök, akkor talán Kína?

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A múlt hét végén Rafal Baniak, a pénzügyminiszter helyettese találkozott az Air China elnökével, ahol a két társaság közti code-share megállapodáson kívül annak a reményék adott hangot, hogy a pekingi székhelyű légitársaság beszáll a LOT privatizációjába. Azonban az Air China-hoz közeli névtelen források szerint „ez kevés ahhoz, hogy indokolja a tárgyalásokat a privatizációt illetően, valamint az Air China-t semmilyen érdek nem fűzi LOT megvásárlásához”

Ismerős valahonnan?

Nagyon úgy fest, hogy fogy a levegő a Lot körül és jól látszik, hogy a Malévhez hasonlóan a lengyelek is Kínától várják a segítséget. Mint ahogy a magyar nemzetei légitársaság sem kellett az Ázsaiaiaknak, egyre bizonytalanabb jövő elé néz a Lot, amely 2011-ben 145,5 millió Zloty (36 millió Euro) veszteséget könyvelhetett el. A Maléves korszakból megszokott optimizmus köszön vissza az idei előrejelzéseikben: 52 millió Zloty (12 millió Euro) profitot várnak. A tényleges eredményre várhatóan hatással lesz a rendkívül gyorsan növekedő, a lengyel belföldi piac mellett egyre több nemzetközi járatot indító OLT Express, valamint kisebb légitársaságok, mint a Bingo Airways megjelenése.

Felhasznált cikk: http://www.ft.com/intl/cms/s/0/aff75da8-ae43-11e1-b842-00144feabdc0.html#axzz1wruw7SYR

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!