Széles körben, több mint 5000 fős résztvevő tömeggel ünnepelte a Boeing az ezredik Boeing 777-est. A jubileumi repülőgép a legnagyobb „triplahetes” üzemeltető, az Emirates flottájában fog szolgálatot teljesíteni.

Ünnepélyes keretek között, több mint 5000 fős vendégsereg részvételével tartott rendezvényen került átadásra az ezredik Boeing 777-es. A március 2-án tartott nagyszabású ünnepségen a Boeing gyár alkalmazottai, üzletfelei és kormányzati szereplők is jelen voltak.

Mint arról hírt adtunk, az ezredik Boeing 777-es összeszerelési munkálatai 2011 novemberében vették kezdetüket. Akkor a Boeing azt ígérte, hogy a gyártósorra került Boeing 777-300ER típusú repülőgép jövő év márciusában már a tulajdonos, az Emirates flottájában fog üzemelni. Nos, az ígéretet sikerült is tartani, hiszen az ezredik „triple seven” időben elkészült és még ebben a hónapban meg is kezdi szolgálatát az egyébként legnagyobb 777-es flottával rendelkező légitársaságnál.

A dubai székhelyű légitársaság összesen 102 darab Boeing 777-es típuscsaládba tartozó szélestörzsű repülőgépet üzemeltet és további 84 utasszállító, valamint 9 teherszállító változatú „triplahetes” még rendelés alatt áll. Az Emirates nemcsak, hogy a világ legnagyobb 777-es üzemeltetője, hanem az egyetlen légitársaság is, amely mind a 6 típusváltozatát üzemelteti a 777-es családnak.

Spotter info: az 1000. Boeing 777-es lajstromjele: A6-EGO, típusa: 777-31H(ER), gyári száma: 35598, különlegessége: törzs hátsó részén nagyméretű „1000th 777” felirat.

Az ezredik Boeing 777-es háromosztályos fedélzeti elrendezésben összesen 360 utast vehet fedélzetére. A Boeing 777-300ER 14685km-es hatótávval rendelkezik, amellyel akár 15 órás utakat is teljesíthet a kéthajtóműves repülőgép. Mindez konkrét példát említve annyit jelenet, hogy a repülőgép leszállás nélkül képes teljesíteni egy Los Angeles – Sydney, vagy éppen egy Dubai – New York közötti útvonalat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az elmúlt év nagyon szép eredményeket hozott a Boeing 777-es típuscsalád számára, mivel eddigi történetének legjobb értékesítési mutatóit érte el a típus. A 200 regisztrált megrendeléssel sikerült meghaladni a 2005-ben felállított rekordot, amikor is 154 rendelés érkezett a szélestörzsű típusra. A szép számú megrendelésnek eleget téve a Boeing tavaly 20%-kal gyorsította a típus gyártási ütemét, amelynek eredményeként optimálisan havi 8.3 777-esnek kell elhagynia a gyártósorokat. A jelenlegi ütemterv szerint pedig 2013-tól már évi 100 darab 777-est fognak átadni a megrendelőik számára.

Jim Albaugh, a Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója nagyon üdvözölte, hogy az ezredik Boeing 777-es épp a legnagyobb üzemeltetőhöz, az Emirates légitársasághoz kerül. Larry Loftis, a 777-es program korábbi vezetője pedig úgy nyilatkozott a jeles esemény alkalmából, hogy ezzel a mérföldkővel, amit most a 777-es elért egy elit klubba került a típus. Loftis köszönetet mondott a repülőgépgyár alkalmazottainak és üzleti partnereinek, akik hozzásegítették a típust mindehhez. Ennek a mérföldkőnek az elérése két dolgot igényelt: egy kivételes értéket képviselő terméket és egy világszínvonalú termelési rendszert, amely azt megbízhatóan bocsátja a piacra, és számunkra mindkettő rendelkezére áll – tette hozzá.

Az ünnepségen természetesen felmerült az egyre nagyobb sajtóérdeklődést övező, újabb generációs 777-es témája is. A Boeing Commercial Airplanes vezetője ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy terveik szerint még az év végén bemutatják az új generációs 777-es terveit. A jelenleg 777X programnéven futó fejlesztéssel kapcsolatban Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, az Emirates vezetője megerősítette, hogy egyeztetések folynak az új típusról. Az Emirates, mint a típus legnagyobb üzemeltetője komolyan érdeklődik az újabb generációs változat iránt és légitársasági partnerként részt is vesz annak fejlesztési munkálataiban.

Jim Albaugh, Boeing elnök egyelőre nem kívánt részletes tájékoztatást adni az új változat paramétereiről, de annyit elárult, hogy „igen jelentős előrelépes” várható a hatékonyság terén és úgy gondolja, hogy ügyfeleik érdeklődését nagyon is fel fogja kelteni az új típus.

A 777X tanulmányon dolgozó Boeing munkatársaktól kiszivárgott információk szerint jelenleg három, 787-es stílusú kompozit szárnyú modell van tervben: egy 353 és egy 407 üléses, 14800km hatótávú 777-8X, illetőleg 777-9X. A harmadik esetleges változat egy a 777-8X alapjaira épülő ultra nagy hatótávú típus lenne.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!