Több mint húsz év után az első újfajta Boeing 737-es a lengyel nemzeti légitársaságnál: a LOT megkezdte a 737-800-asok üzemeltetését a londoni és párizsi járatain. Hamarosan Madridba, Tel-Avivba, Barcelonába és Frankfurtba is ezzel a típusváltozattal jár majd a LOT, de ezzel nyitja meg új, asztanai járatát is.

Forrás: LOT | © AIRportal.hu

Forrás: LOT

Miután a napokban átvette első két (tizenkét éves, használt) Boeing 737-800-asát, a lengyel nemzeti légitársaság, a LOT meg is kezdte a típus üzemeltetését, elsőként a Varsóból a londoni Heathrow repterére közlekedő egyik járatán. A cég a keskenytörzsű flottájában főként Embraer E-jeteket üzemeltet, de van három régi 737-400-asa is.

Az airinfo.org portál cikke szerint az első példány birtokba vételekor Adrian Kubicki kommunikációs igazgató a közleményében úgy fogalmazott: történelmi pillanat ez, hiszen több mint húsz év után köszönhetik a típuscsaládnak egy új tagját a flottában. (A kilencvenes évek elején a ma már Classicnak nevezett 737-esekkel fiatalította Tupoljev-flottáját a LOT – a szerk.) A későbbiekben a londoni, majd a párizsi járatok után Madridba, Barcelonába, Tel-Avivba és Frankfurtba is a 737-800-asokat küldik, és ezzel nyitják meg május 29-én az új asztanai (Kazahsztán) járatukat is.

A flottainformációs oldalak szerint már kettő van a típusváltozatból Varsóban, az SP-LWA és az SP-LWB lajstromjelű testvérgépek a China Eastern Airlines kötelékében kezdték a pályafutásukat 2005-ben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Összesen négy 737-800-ast kap a LOT, júliusban és augusztusban pedig két 787-8-as is érkezik, novembertől pedig még az idén két új generációs 737 MAX 8 kerül a Boeing-gyárból a flottába.

Mint arról az AIRportal.hu is beszámolt, a lengyel légitársaság a négy 737-800-ast az AerCap-tól lízingeli, a MAX 8-asokat pedig majd az Air Lease Corp.-tól. Utóbbiakból hat példány érkezik 2020-ig, de a szerződésben további ötre szerepel opció is, sőt, a -800-asokat is MAX 8-asokra cserélhetik, ha úgy kívánják.

Miután a Dreamlinerek kisebb, 787-8-as változatára szóló nyolc darabos megrendelést a Boeing-gyár ez évben tehát teljesíti, jövőre már a nagyobbik, -9-es verzióból érkezik három példány a LOT-hoz. Az AIRportal.hu is megírta, az Aviation Capital lízingcéggel kötött megállapodás értelmében 2018 márciusában érkezhet az első hosszított törzsű 787-es a lengyel légitársasághoz, 294 utasra székezve. A mintegy negyvennel több férőhellyel rendelkező repülőgépet főként az ázsiai, illetve a legnagyobb forgalmú transzatlanti járatain működteti majd a LOT.

A következő években nagy mértékben tervezik fejleszteni a flottát, 2020-ra a mostani ötvenegy repülőgépről hetvenre szeretnék növelni a géppark méretét. Ebből tizenhat Dreamliner volna, és a korábbi bejelentések szerint tizenöt példány egy „új generációs, 150 utasnál többet szállító” keskenytörzsű típusból – utóbbi a jelek szerint a Boeing 737 MAX lesz.