Többek között Barcelona, Brüsszel-Zaventem, Catania, Málta és Palermo között biztosít átszállási lehetőséget a Ryanair a római Fiumicino reptéren keresztül május 17-től. Ha a teszt sikeres lesz, az ígéreteknek megfelelően kiterjesztik az új koncepciót más bázisokra is. Ugyanakkor egyelőre hosszú átszállási időt ad meg a rendszer, és árakban sem tűnik nagyon kedvezőnek.

Az ír fapados Boeing 737-800-asa a budapesti reptéren, a Boeing festésében. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az ír fapados Boeing 737-800-asa a budapesti reptéren, a Boeing festésében. (Fotó: AIRportal.hu)

Megtörtént a Ryanair mérföldkőnek tekinthető újdonságának bevezetése, május 17-től foglalhatók átszállójegyek a fapados óriáscégnél a Róma-Fiumicino reptéren keresztül. Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, a több éve tartó Always Getting Better elnevezésű, szolgáltatásjavító programja részeként az ír légitársaság ellép a korábbi, spártai és egyszerű koncepciójától, a különböző fejlesztések között bevezeti az átszállási lehetőségeket is. Ha a teszt sikeres lesz Rómában, kiterjesztik ezt az újdonságot más bázisokra is.

Mostantól Rómán keresztül Alicante, Barcelona, Bari, Brüsszel-Zaventem, Catania, Comiso, Málta és Palermo között foglalhatók járatok.

Az airinfo.org portál cikke szerint a foglalási rendszer a belga fővárosból például Cataniát és Palermót kínálja fel Rómán keresztül, Barcelona felől pedig Barit, Cataniát, Comisót, Máltát és Palermót.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A következő hetekben és hónapokban további célállomásokat köt össze az olasz fővároson át a Ryanair, ha ez a tesztidőszak sikeresnek bizonyul
– mondta David O’Brien kereskedelmi igazgató.

A Ryanair folytatja a tárgyalásokat az Aer Lingus és a Norwegian illetékeseivel is arról, hogy az utóbbiak járataira ráhordjanak. Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, hónapok óta zajlanak az egyeztetések, az interline-megállapodás létrejött, vélhetően még a részletek kidolgozása van hátra. A fő cél utóbbiak hosszú távú járatainak kiszolgálása a Ryanair európai hálózatáról.

A római átszálláskor egyébként az utasok a terminál tranzitzónájában maradhatnak, ha van feladott poggyászuk, azt feladáskor egészen a végső célállomásig viszi a Ryanair, és egyetlen foglalási számon szerepel az egész utazásuk.

A francia portál végzett néhány tesztfoglalást is. Mint írják – és egyébként a korábbi Ryanair-közleményekben is szerepelt ez –, elég hosszú várakozást ad ki a rendszer a két út között. Brüsszelből Palermóba egy május 30-i foglalásra 3 óra 20 perc és 4 óra 15 perc átszállási időt határoz meg, 97 és 139 euró közötti árakkal. Visszaúton, június 9-re nézve 2 óra 55 perc és 4 óra 50 perc várakozást ad ki, 103 és 108 eurós árral. Összehasonlításként a portál megnézte a Brussels Airlines közvetlen járatát az útvonalra, május 28-tól június 7-re (tehát kissé más időpontra) találni 211 eurós retúr árat is – tehát a Ryanair nem sokkal olcsóbb a legjobb esetben sem.

Egy Barcelona-Málta átszállójegyre június 10-17 között ugyancsak több mint három órás várakozási időket ad ki a rendszer, 226 eurós retúr árral, ehhez képest a Vueling egy június 11-17 közötti közvetlen járatra 110 euróért kínált helyet a próbafoglalás időpontjában.

A portál úgy fogalmaz: igaz, hogy igencsak közeli időpontokra kerestek, nem pedig hónapokkal későbbiekre, mégis, a tarifák nem tűnnek nagyon kedvezőnek a fentebbi összehasonlítás alapján.