Az A320neo család legrövidebb törzsű tagja, a CFM International LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt A319neo 2017. március 31-én pénteken hajtotta végre szűzrepülését. A repülőgép – mely az észak-németországi Hamburgból szállt fel és a dél-franciaországi Toulouse-ban szállt le – összesen öt órát töltött a levegőben – közölte lapunkkal az európai gyártó.

Ugyanezen a napon történt Levegőben a legnagyobb Dreamliner!

Az A319neo szűzrepülésének pilótái: Michel Gagneux és Eckard Hausser tesztpilóták. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az A319neo szűzrepülésének pilótái: Michel Gagneux és Eckard Hausser tesztpilóták. (Fotó: Airbus)

A D-AVWA lajstromjelű A319neo repülőgép tesztprogramját toulouse-i bázissal folytatja.

Az A319neo maximális utaskapacitása 160 fő. A gyártó közleménye kiemeli a repülőgép kiváló képességeit a rövid futópályával rendelkező reptereken és a forró éghajlatú, vagy magasan fekvő repülőtereken.

A hosszabb törzsű változatokhoz hasonlóan az A319neo típust és kétféle hajtómű opcióval rendelhetik meg a vásárlók, a CFM International LEAP-1A és a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A háromtagú A320neo család tagjai, az A319neo, az A320neo és az A321neo az egyfolyosós repülőgépek teljes szegmensét lefedik a 100-tól 240-ig terjedő utas-kapacitásukkal.

Az A320neo család különböző változataiból a gyártó már ötezernél is több példányra szerzett megrendelést több mint 90 vásárló részéről, ez közel 60%-os piaci részesedést jelent a keskenytörzsű repülőgépek piacán.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

Ajánló Kipróbáltuk a Lufthansa első A320neo repülőgépét

2016. február 12-én pénteken Hamburgban adta át ünnepélyesen az Airbus a Lufthansa az első új generációs hajtóművekkel felszerelt A320neo repülőgépét. Az átadó ünnepséget követően Hamburgból Frankfurtba repültünk a vadonatúj A320neo fedélzetén. Részletek…