Amikor az idén átveszi első Boeing 737 MAX 8-asait a Norwegian, minden bizonnyal két másodlagos amerikai reptér, a Boston-közeli Providence és a New York államban lévő Newburgh lesz a két transzatlanti célpont, a kiindulópont Írország és nyugat-britanniai városok lehetnek.

Bár hivatalosan még nem jelentette be a Norwegian, honnan hová repül majd az idén érkező Boeing 737 MAX 8-asaival, megjelentek álláshirdetések az Egyesült Államokban – írja az aero.de portál.

Grafika a norvég fapados 737 MAX-típusáról (Forrás: Boeing) | © AIRportal.hu

Grafika a norvég fapados 737 MAX-típusáról (Forrás: Boeing)

Igaz, ilyen hírek már decemberben megjelentek, most azonban tudható, hogy a New York City vonzáskörzetében lévő Newburgh, illetve a Boston környéki Providence (mindkettő azért elég messze van a nagyvárosoktól) lesz a norvég fapados két új bázisa.

Itt állomásozik majd néhány 737 MAX, a hirdetésekben első tiszteket és kapitányokat keresnek. Björn Kjos, a Norwegian vezetője még a nyár végén nyilatkozta, hogy az első hat darab 737 MAX 8-asukat transzatlanti járatokon vetnék be, már akár 2017 júniusától.

A newburgh-i Stewart Nemzetközi Repülőtér, valamint a providence-i Theodore Francis Green Nemzetközi Repülőtere érdekes kísérlet terepe lesz tehát a jövőben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A korábbi hírek szerint a Norwegian az írországi Cork, Shannon, illetve nyugat-angliai, skóciai városok reptereiről közlekedne az Egyesült Államokba a keskenytörzsű gépeivel. Így ez az úgynevezett „vékony”, tehát viszonylag kevés utast mozgató transzatlanti útvonalak tesztje lesz, ha helytállók az információk.

A norvég fapados interkontinentális járatokra ír bejegyzéssel megalapított leánya, a Norwegian International nemrég kapta meg a végleges engedélyt az Egyesült Államok hatóságaitól, Boeing 787-eseivel jelenleg is több transzatlanti utat repül.

Ez azonban más lenne, a 737 MAX-verzióknak a korábbi generációhoz képest nagyobb hatótávja lehetővé teszi a kevesebb embert megmozgató transzatlanti járatok megnyitását. Ezzel kapcsolatban Kjos korábban azt is mondta: emellett a másik szempont, hogy a nagy és túlterhelt hub-reptereken el tudják majd kerülni az utasok, ebben nagy lehetőséget látnak.

Óceán felett a keskenytörzsűekkel

A keskenytörzsű repülőgépekkel – például Boeing 757-esekkel – számos légitársaság üzemeltetett már transzatlanti utakat, a most is elérhető, különleges, csak business-osztályú járatokon kívül pedig például a kanadai Westjet jár Halifax és Glasgow, illetve St. Johns és Dublin között 737-700-asokkal.

Lesz még egy keskenytörzsű típus azonban, amely szerepet kaphat a transzatlanti útvonalakon is a jövőben. Az Airbus ugyanis megvalósítja az A321neo kiegészítő üzemanyagtartályokkal szerelt LR verzióját. Az amerikai Jetblue és a portugál TAP kijelentette, hogy gondolkodnak transzatlanti járatokon a típussal, de a hírek szerint a Lufthansa is érdeklődik iránta.