Fizetőssé teszi a United Airlines a fej feletti tárolórekesz használatát az Economy Basic jegyet vásárló utasoknak, az amerikai abc hírcsatornának nyilatkozó Charles Schumer demokrata párti szenátor teljesen kiakadt.

A hírcsatorna beszámolója szerint a United egy új jegytípust vezet be Basic Economy néven, amelynek részeként megtiltották a fej feletti csomagtároló használatát az ilyen jeggyel rendelkezőknek. Ők az előttük lévő ülés alá helyezhetik el kézipoggyászukat, amelynek méretét csökkentette a légitársaság: 23 x 25 x 43-as poggyász vihető fel térítésmentesen.

A tarifacsomag része, hogy hely nem foglalható, azt a rendszer automatikusan generálja, és semmi garancia nincs arra, hogy egy foglalási számon lévő utasok egymás mellé kapnak helyet.

Minden csomag, ami ezt a méretet meghaladja díjköteles lesz attól függetlenül, hogy kézipoggyászként, vagy feladott bőröndként kezelik.

Csak összehasonlítás képpen. a Wizz Airnél az ingyenes felvihető, ellenben bárhol elhelyezhető kisméretű poggyász mérete 25 x 32 x 45 centiméter.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A döntésen Charles Schumer, New York állam demokrata szenátora teljesen kiakadt, közleményében, amelyet a hírtelevízióhoz is eljuttatott azt írta, a légitársaság 1 milliárd dolláros plusz bevételhez szeretne jutni 2020-ig ilyen és ehhez hasonló plusz költségek bevezetésével. Példáját a többi légitársaság is követheti, miután látják az utasok reakcióját,.

A szenátor szerint ez az utóbbi idők egyik leginkább korlátozó intézkedése, mondván, hogy a fej feletti tároló az egyik „szent kényelmi funkció” volt és nyugtalanító, hogy ezt most a United elvette az utasoktól. A légicégek már most plusz pénzt fizettetnek a feladott poggyász, a párna, vagy étel után, a légicégnek vissza kell vonnia javaslatát és ingyenessé kell tennie a tároló használatát – írta.

A 2015-ös évet a United Airlines 37,8 milliárd dollár árbevétellel zárta, amely 2,7 százalékkal alacsonyabb volt a 2014-eshez viszonyítva. A cég a nemzetközi és a belföldi forgalomban is kevesebb bevételhez jutott. Az üzemi kiadások viszont ennél sokkal nagyobb mértékben, 10 százalékkal mérséklődtek, így az üzemi eredmény 2,3 milliárdról 5,1 milliárd dollárra javult.