Új légitársasági csoportot hoz létre a német TUI és az abu-dzabi székhelyű Etihad, az osztrák székhelyű cég szabadidős utaztatásra specializálódik.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Az utolsó lépés a létrehozásához a TUI igazgatóságának jóváhagyása volt, ez az elmúlt napokban megtörtént. Ennek értelmében az új cégben a TUI 24,9 százalék, az Etihad 25 százalék tulajdonrésszel rendelkezik, a fennmaradó 50,1 százalékot, tehát a többségi tulajdont egy osztrák alapítvány birtokolja az osztrák többség biztosítása és a nemzetközi légi jogok miatt.

A légitársaság a TUIFly és az Etihad partner airberlin osztrák leányának, a FlyNikinek a gépeit üzemelteti majd, a flotta nagyjából 60 gépes lehet, a hálózat pedig point-to-point, azaz közvetlen európai járatokból állhat. A székkínálatot éves szinten 15 millióra becsülik.

Jelen állás szerint a légicég üzemeltetné a TUIfly 14 darab Boeing 737-esét, amelyekkel a TUI jelenleg az airberlinnek dolgozik, további 27 darab TUIfly 737 Next Generation gépet, valamint a FlyNiki 17 darab Airbus A320-asát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kicsit tágabb perspektívából nézve kezd kicsit szövevényes lenni az Etihad és az airberlin, valamint a TUI kapcsolata, az Etihad ugyanis (akinek 29 százalékos részesedése van az airberlinben) tárgyalásokat folytat a berlini légitársasággal arról, hogy átvenné turisztikai üzletágát a dél-európai és észak-afrikai régióban.

A TUI Csoport mintegy 140 gépet üzemeltet hat európai légitársaságában, de az ATW Online értesülései szerint az üzlet csak a TUIFly-t érinti, a Thompson Airways-t, a TUIFly Nordicot, a Corsairt, valamint a holland és belga leányvállalatot nem.

Október elején jelentek meg az első hírek arról, hogy szövetségként, vagy egy új holding alá szervezve együtt üzemeltetne nyaralójáratokat a Tuifly és az Airberlin egy része. A TUI igazgatósága rábólintott az üzletre, már csak az érintett hatóságoknak kell jóváhagynia az egyesülést.