Diszkont-szerű, hosszútávú járatokat teljesítő légitársaság létrehozásán gondolkodik az Air France, hogy felvegye a versenyt a közel-keleti konkurenciával. A cég 2020-ig tíz, kétosztályos gépet állítana forgalomba az Air France flottájából, köztük A350-eseket is.

Az Air France Skyteam festésű Boeing 777-300(ER) típusú gépe felszállás közben Párizs - Charles de Gaulle repülőtéren. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Air France Skyteam festésű Boeing 777-300(ER) típusú gépe felszállás közben Párizs – Charles de Gaulle repülőtéren. (Fotó: AIRportal.hu)

A dutchnews tudósítása szerint a „Boost” fedőnevű akció lényege, hogy az Air France-hoz hasonló minőségi szinten szolgálnák ki az utasokat. Úgy tudni, a cégek nem diszkontként akarnák pozicionálni, de üzleti stratégiája és költségstruktúrája ahhoz lenne hasonlatos.

Az ATW Online azt írta, az új légicég Párizs-Charles de Gaulle-repülőtéri bázissal és az Air France-énál alacsonyabb költségszinten működtetné hosszútávú járatait.

Első osztály például biztosan nem lesz a gépek fedélzetén, business és turista viszont igen, a kabintermék pedig az Air France jelenlegi termékeivel egy szinten lesz. „A kínálat egyszerű, modern és innovatív lesz” – mondta Jean-Marc Janaillac, az Air France-KLM vezérigazgatója.

A cégcsoport vezetője szerint az Air France hosszútávú járatainak 35, az KLM hosszútávú járatoknak pedig a 15 százaléka veszteséges, a legrosszabban a dél-kelet-ázsiai járatok teljesítenek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Így aztán pont ezen a területen vetnék be magukat a nagy öböl-menti légicégekkel szemben, akik Janaillac szerint megkérdőjelezhető és elfogadhatatlan körülmények között agresszívan szereztek piacot.

Hozzátette: ha a légiközlekedés az ENSZ Kereskedelmi Világszervezetének (WTO) fennhatósága alatt lenne, akkor már rég panasszal éltek volna.

Még a közel-keleti konkurenciáról szólva azt mondta, bár business osztályuk „más pozicionálású”, mint az öböl-meniteké, meggyőződésük, hogy elég vonzó lesz. Az új légitársaság gépein is lesz vízszintes ággyá alakítható ülés, viszont az ablak melletti helyeknek nem lesz közvetlen folyosó-kapcsolatuk, akár csak az amerikai légicégeknél.

Régi-új járatok is felbukkannak

A tervek szerint az új légitársaság az Air France hosszútávú járatainak 10 százalékát venné át, amelyek „jelentős deficittel” rendelkeznek. Ugyanakkor az új stratégiával a korábban bezárt járatokat is újranyithatják, visszaemelhetik a frekvenciát és megmenthetik azokat a járatokat is, amelyeket most a bezárás fenyeget. Az első tervek szerint az új légitársaság üzemének 30 százalékát az új járatok teljesítése tenné ki.

Arról egyelőre nem született döntés, hogy milyen néven indítják el az egyelőre Boost néven emlegetett légitársaságot, annyi biztos, hogy az Air France benne lesz, és ezt követi valamilyen utótag. A fő cél, hogy az A350-eseket az új cég üzemeltesse, de ez a típus csak 2019-ben érkezik a flottába.

A pilótákat önkéntes alapon toborozza az Air France, ahogy a Transaviánál is, a légiutas-kísérőket pedig egy alvállalkozáson keresztül alkalmazzák majd.

A munkavállalók szempontjából fontos, hogy az új cégben dolgozókkal az Air France-személyzetétől eltérő kollektív szerződést kötnek meg, az egyeztetéseket a következő hetekben kezdik meg a szakszervezetekkel.