Eldőlt: Megválik első A380-as repülőgépétől a típus indító légitársasága a Singapore Airlines. A 9V-SKA lajstromjelű, 003-as gyártási számú Airbus A380-800-as repülőgép 2017. októberében lejáró, 10 évre szóló lízingszerződését nem hosszabbítja meg a szingapúri légitársaság.

A 9V-SKB lajstromjelű A380-as Zürichben. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A 9V-SKB lajstromjelű A380-as Zürichben.
(Fotó: AIRportal.hu)

A légitársaság a FlightGlobal szaklapnak azt nyilatkozta, hogy a rendszeresen elemzik a cég számára szükséges flotta összetételét és a kapacitás-szükségletet, ezek alapján hozták meg a döntést.

A Singapore Airlines összesen 19 példányt üzemeltet jelenleg a típusból, 2017. második félévétől öt új repülőgépük érkezik az Airbus gyártól.

A légitársaság jelenleg üzemeltetett A380-asi közül további négy darabot lízingelnek hasonló konstrukcióban (a 9V-SKB/-SKC/-SKD/-SKE lajstromjelű gépeket), melyek szintén 2007-től kezdődően álltak forgalomba.

Ezen négy A380-as repülőgép sorsáról még nem született meg a döntés, nem tudni, hogy az első géphez hasonlóan megválik-e tőlük is a cég az új példányok érkezésével, vagy tovább lízingeli azokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 9V-SKA/-SKB/-SKD/-SKE lajstromjelű repülőgépeket a Dr Peters Group, míg a 9V-SKC lajstromjelű példányt a Doric lízingcég finanszírozza a légitársaság számára.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Venture Capital Post beszámolója szerint a szingapúri légitársaság öt A380-ast a Dorictól, illetve a Dr. Peters Grouptól lízingel, akik a bizonytalanságra hivatkozva elkezdtek újabb lízingbe vevő után kutatni. A légitársaságnak jövő szeptemberig kell döntést hoznia.

A Singapore Airlines 2000-ben rendelte a gépeket darabonként 235 millió dollárért, a Dr. Peters Group 2007-ben vette őket át, és a típus indító légitársasága havi 1,7 millió dollár lízingdíjat fizet értük. A szerződés szerint a légicégnek teljes felújítás után kell visszaadnia az A380-asokat, ha a kabinok felújítása elmarad, akkor gépenként 25 milliós bírságot kell fizetni. Ezzel is arra próbálják ösztökélni a légitársaságot, hogy újítsa meg a bérleti szerződést.

A Turkish Airlines lehet az új A380-üzemeltető légitársaság, vagy mégsem?

Korábbi cikkünkben arról számoltunk be, hogy Anselm Gehling, a lízingcég vezérigazgatója a gazdasági lapnak azt mondta, ha mégis visszakerülnek hozzájuk a gépek, akkor a Turkish Airlines lehet az egyik potenciális jelentkező rájuk. Emellett amerikai, kínai és ázsiai cégek is érdeklődnek használt A380-asok iránt.

Amint arról korábban beszámoltunk, az utóbbi időszak üzleti eredményei azonban nem alakultak túl kedvezően a török légitársaságnál. A Turkish Airlines augusztus végén, az ország belpolitikai helyzete, a sorozatos terrortámadások és a nyári, sikertelen katonai puccskísérlet miatt jelentős kapacitás-csökkentéseket jelentett be a hálózatán, mely folyamatok nem kedveznek egy esetleges A380-as beszerzésnek.

A Peters Group tapasztalatai nagyon fontosak lesznek a másodpiaci értékesítésben, a Singapore Airlines gépei lehetnek ugyanis az elsők, amelyek kikerülhetnek a használt piacra. Ekkor derül ki, hogy mekkora igény van a négyhajtóműves típusra ebben a szegmensben.

A Singapore Airlines különleges festésű Airbus A380-asa. (Fotó: Singapore Airlines) | © AIRportal.hu

A Singapore Airlines különleges festésű Airbus A380-asa. (Fotó: Singapore Airlines)


Eközben a gyártó folyamatosan küszködik az A380-as értékesítésével, idén eddig egyetlen egy új darabra sem tudtak vevőt találni, bár Tom Enders vezérigazgató a napokban sejtelmesen annyit közölt: várjuk meg az év végét. Eddig 176 darab A380-ast adtak át 12 légitársaságnak, ezek közül 69 az Emirates flottájában van, a Singapore pedig 24-et rendelt meg, ebből 19 már megérkezett a flottába. Toulouse-nak egyelőre további 141-re van rendelése.