A turizmus és az EgyptAir az eddigieknél is nagyobb bajba kerülhet a légitársaság Párizs-Kairó járatának lezuhanása miatt. Az országba látogatók a korábbi politikai nyugtalanság miatt kerülték el az országot, és ennek itta meg a levét a nemzeti légitársaság is.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Az egyiptomi turisztikai minisztérium adatai szerint 2015-ben 9,2 millióan látogattak el az országba, ez 6 százalékkal kevesebben, mint egy évvel korábban. Ennek legfőbb oka, hogy az orosz Metrojet Airbus A321-ese ellen elkövetett feltételezhető szabotázs miatt az orosz turisták elmaradnak a népszerű nyaralóhelyekről.

Bár a tavaly októberi incidens körülményei egyelőre nem tisztázottak, az orosz légügyi hivatal nem sokkal később megtiltotta az orosz gépeknek az Egyiptomba való repülést.

A csökkenés azonban a turizmusban már tendencia, mivel korábban a politikai csatározások, és az ezek nyomán kialakult, már-már háborús helyzet miatt kijárási tilalmat is bevezettek, bár a turistákat fogadó hurghadai, sharm-el-sejki üdülőközpontokban nem volt incidens. De ezeknek is köszönhetően a 2010-es szinthez képest harmadával csökkent az országba látogatók száma.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mivel az ország GDP-jének jelentős részét, 12 százalékát a turizmus adja, ezért közvetve a társadalomra, közvetlenül a vendéglátásban dolgozókra is komoly hatása van a turizmus visszaesésének. Ezt a nemzeti bank és a kormány különböző anyagi támogatásokkal próbálja kompenzálni.

Az állami tulajdonú EgyptAir ezzel párthuzamosan süllyed egyre nagyobb és nagyobb veszteségekbe. A társaság 2008-ban még 698 millió egyiptomi font (22 milliárd forint) konszolidált eredményt ért el, majd 2011-re ez 2 milliárdos, 2012-re 3 milliárdos veszteségbe fordult, amelyből azóta sem sikerült kikecmeregnie a cégnek. Legutóbbi jelentésük szerint 2014-et 2,8 milliárdos veszteséggel zárták úgy, hogy a légitársaság árbevétele folyamatosan emelkedett ebben az időszakban.

Eközben a cég jelentős flottabővítést is végrehajtott, a 2010-ben még 42 gépes flotta 2014-re 81 darabosra bővült, a repülők átlagos életkora 10 év volt.

A Párizs-Kairó járat lezuhanásának körülményei, illetve az okok még nem ismertek, egyelőre egyetlen terrorszervezet sem vállalta a felelősséget az esetért, és egyre több szakértő, valamint az USA egyes vezetői szerint egyre inkább úgy tűnik, hogy nem műszaki hiba, vagy emberi mulasztás okozta a tragédiát. A hatóságok egyelőre óvatosságra intenek a találgatások terén.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!