Stabil növekedést vár az utasforgalomban a bécsi repülőtér üzemeltetője, a 2015-ben elért 22,8 milliós utasszám akár 2%-kal is bővülhet 2016-ban. A repülőtéren új légitársaságok jelennek meg, illetve több cég is új útvonalakat és járatsűrítéseket tervez, ezzel kompenzálhatják az átalakításokon áteső nemzeti légifuvarozó kieső forgalmát.

Az Air India Boeing 787-8 Dreamliner gépe Budapesten, egy műszaki hiba miatti útmegszakítást követően. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Air India Boeing 787-8 Dreamliner gépe Budapesten, egy műszaki hiba miatti útmegszakítást követően.
(Fotó: AIRportal.hu)

Áprilistól az Air India elindítja közvetlen Delhi – Bécs járatát hetente három alkalommal. A járatot Boeing 787-8 Dreamliner típusú repülőgéppel teljesíti majd a légitársaság április 6-tól a szerda., péntek és vasárnap.

Az indiai légitársaság azt követően döntött a járat indításáról, miután a szintén Star Alliance tag Austrian Airlines bejelentette, hogy április 4-én repül utoljára Bécs – Delhi járata. Az útvonal így nem marad kiszolgálatlanul, viszont a frekvencia csökken, mert az osztrák légitársaság napi járatot tervezett az útvonalon a 2016-os nyári menetrendben.

A nyári menetrendben bővíti járatainak számát az az Ethiopian Airlines. A légitársaság Stockholmba tartó Boeing 787-8 Dreamlinerei júliustól hetente három alkalom helyett négyszer szállnak majd le az osztrák főváros repülőterén.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az igazi „nagy durranás” pedig az Emirates július 1-től tervezett típuscseréje lesz, miszerint a légitársaság napi két bécsi járata közül az egyik járaton Airbus A380-asok váltanák a Boeing 777-300ER-eket, jelentősen megnövelve ezzel a felkínált kapacitást és növelve a szolgáltatás színvonalát.

A típuscsere egyelőre az osztrák hatóságok jóváhagyásán múlik, akik eddig keményen ellenálltak az Emirates ausztriai terjeszkedésének. Az Austrian Airlines Bécs – Dubaj járatának megszüntetését követően azonban több elemzés szerint zöld utat kaphatnak az Emirates bővítési tervei.

A repülőtér utasforgalmának növekedését a 2016-os évben 0 és 2% közé várja az üzemeltető,
ami tekintve a 2015-ben elért 22,8 millió utast, akár több, mint négyszázezres utasszám-növekedést is jelenthet. A repülőgép-mozgások számában nem vár bővülést a repülőtér. A repülőtér növekedésének motorja 2015-ben a rövid távú útvonalakon történő utasszám bővülés volt, ez 3,2%-kal emelkedett, az átszálló utasok száma azonban 3,6%-kal csökkent a repülőtéren – ez az átrendeződés várhatóan a 2016-os évben tovább folytatódik.

Az Austrian Airlines Sanghajba, Barira, Havannába és Isfahan (Irán) indít új járatokat, de az osztrák Niki is bővíti útvonalhálózatát Faro, Split és Dubrovnik irányába.

Új útvonalakat indít számos más fapados és hagyományos légitársaság is Bécsbe, vagy növelik meglévő járataik számát, köztük az easyJet, Eurowings, Jet2com, SAS, Transavia, Vueling, Europe Airpost, Aegean Airlines és SunExpress légitársaságok részéről vár bővítést az üzemeltető.

A repülőtér már 2016 januárban szépen indította az évet, 1,2%-os bővülést értek el az előző év azonos hónapjához képest, mely azt jelenti, hogy 1 339 646 utas fordult meg a repülőtéren.

A németországi Münchenbe már mindkét napi járatát A380-assal teljesíti az Emirates. (Fotó: Kovács Gábor - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A németországi Münchenbe már mindkét napi járatát A380-assal teljesíti az Emirates.
(Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!