Malajzia miniszterelnöke, Najib Razak hivatalosan is megerősítette szerdán, hogy a múlt héten Reunion szigeténél partra vetődött roncsdarab a francia szakértők megállapítása szerint a tavaly eltűnt MH370-es járatot teljesítő, Boeing 777-es repülőgép alkatrésze. Ez az első hivatalosan megerősített bizonyíték arra, hogy a repülőgép, melyet 2014. márciusi eltűnése óta sikeretlenül kerestek, az Dél-Indiai óceánba csapódott.

A roncsdarabot, melyet múlt héten sodort partra a víz az Afrika partjaihoz közel található Reunion szigetén Boeing 777-es csűrőfékszárny (flaperon) alkatrészeként azonosították a szakértők. A roncsdarabot Párizsba, majd onnan Toulouse-ba szállították, ahol a francia balesetvizsgáló BEA szakemberei vették vizsgálat alá.

A megtalált roncsdarab

Forrás: Youtube

Mivel az MH370 volt az egyetlen olyan Boeing 777 típusú géppel teljesített járat, amely tengerbe zuhanhatott, az alkatrész típusának azonosítását követően sokan egyre biztosabbra vették, hogy a fékszárnyként is funkcionáló kormányszerv-roncs a maláj géphez tartozik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A francia szakemberek vizsgálata során a roncsdarabon azonosítókat és sorozatszámokat kerestek, melyek alapján egyértelműen megerősíthető, hogy az a maláj gép alkatrésze volt. A maláj miniszterelnök ezt követően erősítette meg hivatalosan, hogy a roncsdarab az eltűnt 777-es alkatrésze.

A legfrissebb információk szerint a Boeing és az amerikai balesetvizsgáló NTSB szakemberei azt hangsúlyozták, hogy nem találtak olyan sorozatszámokat, amelyek kétséget kizáróan megerősítik, hogy a roncsdarab eltűnt maláj Boeingből származik.

A hatóságok felhívták Reunion, Madagaszkár szigetén és Afrika nyugati partján élők figyelmét, hogyha repülőgép roncsdarabot találnak, azt jelentsék a hatóságoknak. Idő közben egyes értesülések szerint Reunion szigetén találtak kisebb roncsokat, amelyek repülőgépből származhatnak, ám ezt később nem erősítették meg hivatalosan.

Messze van még a megoldás

Találó internetes mém jelent meg a 9gag.com-on. | © AIRportal.hu

Találó internetes mém jelent meg a 9gag.com-on.

A múlt héten megtalált alkatrész a víz felszínén több ezer kilométert sodródhatott a tengeri áramlatoknak köszönhetően az elmúlt több, mint egy évben, amíg partra vetődött Reunion szigetén.

A roncsdarab megtalálása ugyan egyértelmű bizonyítékként szolgál a tragédiára, azonban önmagában nem visz közelebb az MH370-es adatrögzítőinek megtalálásához – melyek választ adhatnának a tragédia okára – hiszen ezek az alkatrészek nagy valószínűséggel a tenger mélyén, a becsapódás jelenleg is ismeretlen helyszínéhez közel fekszenek a tengerfenéken.

Szimuláció: Felszíni áramlatok az Dél-Indiai óceánon

Forrás: Youtube/Storyful Editor

A Malaysian Airlines Boeing 777-200-as repülőgépét 2014. március 8-a óta nem találják. Az MH-370-es járatot teljesítő, 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es 239 emberrel a fedélzetén Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.

A repülőgép eltűnését követően mintegy két héttel, március végén jelentették be, hogy az Inmarsat műholdas adatai alapján a repülőgép a Dél-Indiai óceán térségében adott utoljára jelzést. A repülőgép keresését ezt követően egy több ezer négyzetkilométeres területen folytatták az utolsó regisztrált pozíció és az alapján, hogy a repülőgép fedélzetén meddig lehetett elegendő üzemanyag a gép levegőben tartásához. A hatóságok továbbra sem tudják, hogy a repülőgép egy esetleges szabotázs, terrorcselekmény vagy műszaki hiba miatt tért-e le a tervezett útiránytól.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!