A Paris Air Show 3. napján a Boeing a szélestörzsű típusok értékesítéseiben jeleskedett, az Airbushoz viszont beesett két nagyobb darabszámú keskenytörzsű megvásárlására szóló szándéknyilatkozat.

Nagy teljesítménye mellett praktikuma is előnye a 747-8F-nek. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Nagy teljesítménye mellett praktikuma is előnye a 747-8F-nek. (Fotó: Boeing Company)

A nap egyik legfontosabb híre, hogy újabb szerződést tudott szerezni a Boeing 747-8-as, és a gyártó oldaláról nézve ez mindenképp nagy öröm, hiszen sokan már temetik a típust. Az orosz Volga-Dnepr Csoport szándéknyilatkozatot írt alá 20 darab Boeing 747-8F beszerzéséről. Részletek cikkünkben…

Afrika első Dreamliner üzemeltető légitársasága, amely meglévő Boeing 787-es flottáját kiegészítve további hat gépre jelentett be igényt, miközben a teljes 777-es flotta fedélzetének a business osztályt érintő felújítása is sikeresen befejeződött. Részletek cikkünkben…

A Boeing bejelentette, hogy értékesítette az első leghosszabb törzsű üzleti 737-es új generációs változatát, azaz egy BBJ MAX 9-es repülőgépet egy egyelőre magát felfedni nem kívánó európai vásárlónak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Boeing összefoglalója a show 3. napjáról

Forrás: Boeing

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

A vietnami VietJetAir 6 darab A321ceo repülőgépet rendelt, melyek csatlakoznak majd a légitársaság jelenlegi 25 darabos flottájához. A cég ezzel a rendeléssel együtt összesen 69 Airbus repülőgépre rendelkezik megrendeléssel és további 30 darabra opcióval.

A Synergy Aerospace Corporation, kolumbiai Avianca legnagyobb részvényese 62 darab A320neo családba tartozó repülőgép megvásárlásáról kötött szándéknyilatkozatot az európai gyártóval.

Egy meg nem nevezett ázsiai cég 60 darab A320neo családba tartozó repülőgép megvásárlásáról kötött szándéknyilatkozatot az európai gyártóval.

Az Airbus összefoglalója a show 3. napjáról

Forrás: Airbus

Az Airbus bejelentette, hogy az utasszállítóként kiöregedett A320-as és A321-es típusok áruszállító gépekké átalakításáról írt alá megállapodást az Airbus egy erre szakosodott szingapúri céggel Párizsban.

Az ST Aerospace nevű vállalat az Airbus-szal együttműködve végzi majd a kiöregedő A320-as és a hosszabb törzsű A321-esek P2F (passenger-to-freighter) konvertálását, azaz az utasszállítóból cargo repülőgéppé történő átalakítást. Részletek cikkünkben…

Az Airbus bejelentette a saját gyártási logisztikájában fontos szerepet játszó speciális Beluga szállító gépeinek új generációjához, az A330-as alapjain épülő Beluga XL-hez készülő fő strukturális elemek gyártó-partnereit. A Beluga XL programról részletek korábbi cikkünkben…

Beluga XL infografika Forrás: Airbus | © AIRportal.hu

Beluga XL infografika Forrás: Airbus


A Bahamasair két darab 70 üléses ATR 72-600 rendelt meg a francia turboprop gyártótól. A szigetország a kiöregedő 737-es és Dash8-as gépeit cseréli ATR-ekre.

A kínai Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) gyártótól 50 darab C919-es repülőgépet rendelt a szintén kínai Ping An Leasing, míg a China’s Puren Group-hoz tartozó PuRen Germany Co. 7 darab C919-est és 7 darab ARJ21-es gépet rendelt.

A hatalmas csúszásban lévő C919-es típusból az első átadását most 2018-19-re prognosztizálja a gyártó, A típusra kicsivel több, mint 500 megrendeléssel rendelkezik a gyártó, főleg kínai lízingcégektől és légitársaságoktól. Az első, a DC-9-esre hasonlító kínai regionális jetet, az ARJ21-700-ast – melynek programjs szintén sokat csúszott – várhatóan ez év végén adhatják át első üzemeltetőjének. Részletek a típusról korábbi cikkünkben…

Az Embraer bemutatta az E2 mockupját

Forrás: Embraer

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!