Újabb részletek láttak napvilágot a Bombardier Párizsba, az idei légi szalonra tervezett parádéjával kapcsolatban, miután a kanadai repülőgépgyár az egyik közösségi média felületén fotót tett közzé az első Swiss festést viselő CSeries-ről.

Az első Swiss festést viselő CS100-as, az FTV5 prototípus. (Fotó: Bombardier via Twitter) | © AIRportal.hu

Az első Swiss festést viselő CS100-as, az FTV5 prototípus. (Fotó: Bombardier via Twitter)

A fotó tanúsága szerint első ránézésre azt hihetnénk, hogy a svájci légitársaság leendő első CSeries gépéről van szó, de nem, mert a C-GWXZ lajstromú CS100-as valójában az egyik prototípusa a CSeries programnak, vagyis minden bizonnyal csak a nagyobb figyelem felkeltés érdekében festették át a gépet az indító légitársaság színeibe. Gyári festést viselő CSeries úgyis lesz Párizsban, mivel a CS300-as prototípus, amely már meg is érkezett a francia fővárosba az abban fog tetszelegni a közönségnek.

A Swiss színekbe bújtatott prototípussal a Bombardier berepülő pilótái idén márciusban emelkedtek először magasba, de az ötödik CS100-as tesztgép már ezt megelőzően is kivette részét a tanúsító eljárásban. A fedélzetét ugyanis ennek a gépnek építették ki elsőként teljes értékűen, így az evakuációs próbákat végezték vele a Bombardier önként vállalkozó munkatársainak, mint szimulált utasoknak a közreműködésével.

Az FTV5-ös március 18-án az első repülése alkalmával, ekkor még gyári festésben. (Fotó: Bombardier Aerospace) | © AIRportal.hu

Az FTV5-ös március 18-án az első repülése alkalmával, ekkor még gyári festésben. (Fotó: Bombardier Aerospace)

Az FTV5, vagyis az ötös számú Flying Test Vehicle CS100-as nem fog bemutató repülést teljesíteni a június 15-én kezdődő párizsi légi szalonon, arról majd a CS300-as gondoskodik, de komplett belső utaskabinjával legalább akkora figyelmet fog vonzani, mint a repülési, manőverezési képességeit is demonstráló hosszabb törzsű változat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Swissnek, amely 2016 első félévében készül átvenni az első CSeries-ét pedig már Párizsban dagadhat a keble a büszkeségtől, hiszen nem akármilyen reklám lesz ez számukra, pláne, hogy a szalon után Zürichben is tiszteletét teszi a gép, előre vetítve, hogyan is fog kinézni, amikor a harminc megrendelt CS100-as rendszeresen landol majd a bázisrepülőtéren.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!