Több mint hat hónapnyi szolgálat után, május elején részben átfestésre került a Cubana legújabb Ilyushin Il96-os utasszállítója, melyen így már az előző tulajdonos, az Aeroflot jellegzetes ezüstös színei kiegészültek a Cubana festésmintájának megfelelő függőleges vezérsíkkal.

A korábban RA-96008 lajstromjelet viselő négyhajtóműves típus 1992-ben hagyta el a gyárat, és egészen 2014 márciusáig szolgált az orosz nemzeti légitársaság flottájában, amikor a fuvarozó megvált az egyre rosszabb gazdasági mutatókkal üzemeltethető Il-96-300-as gépeitől.

A repülőgép később új lajstromjelet kapott, akkor már a kubai légügyi hivataltól, amely a CU-T1717 azonosítót rendelte ki a Cubana harmadik ilyen típusú gépének.

Az állami kézben lévő légitársaság már 2013-ban is eljátszott a flottabővítés gondolatával, így pont kapóra jött az, hogy az Aeroflot a következő év elején leselejtezte Il-96-osait, melyek megfeleltek a Cubana elképzeléseinek.

A vállalat korábban, nagyjából egy év különbséggel egy-egy lízingelt szélestörzsű utasszállítót is forgalomba állított, melyek érdekessége volt, hogy egy európai, illetve egy amerikai típust, egy Airbus A340-600-ast, valamint egy Boeing 767-300ER-t választotta ideiglenes segítségként.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szigetország és az USA viszonyának rendezése azonban a Kuba ellenes gazdasági embargó enyhítését és akár feloldását is eredményezheti, amely az Il-96-osok végleges kivonását jelentheti, hiszen nyugatról sokkal korszerűbb és olcsóbban üzemeltethető repülőgépeket szerezhet be a karibi szigetország állami légicége.

Forrás: Skyliner Aviation
Fotó: Diego Ruiz de Vargas

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!