Véglegesítette E195-E2 megrendelését a brazil Azul Linhas Aéreas, amely összesen 50 darab új generációs Embraer E-Jetre formált igényt közvetlenül a brazil repülőgépgyár felé. A szerződés listaárakon számított értéke, amennyiben a légitársaság a 30 gépes fix rendelése felett a 20 darabos opciós foglalását is lehívja 3,2 milliárd amerikai dollár.

Azul E195-E2 látványterven. (Forrás: Embraer) | © AIRportal.hu

Azul E195-E2 látványterven. (Forrás: Embraer)

Jelentőségteljes hazai megrendeléshez jutott az Embraer E-Jet második generációs E2 programja, miután az Azul a tavaly júliusban a Farnborough légi szalonon kötött vásárlási előszerződését végleges formába öntötte. Paulo César Silva, az Embraer elnök-vezérigazgatója a repülőgépgyár mind a 19 ezer alkalmazottjának a nevében köszönetet mondott az Azulnak, amiért választásuk ismét az E-Jet családra esett.

Az ismételt köszönet annak szól, hogy az Azul flottájában 82 darab E-Jet teljesít nap mint nap szolgálatot. Az újabb megrendelést egyértelműen az elégedettség jelének és a típuscsalád iránti bizalomként értékeli a repülőgépgyár. Értékelheti is, mivel a teljes megrendelést tekintve 3,2 milliárdos gépigényről van szó az új E-Jet E2 család leendő legnagyobb típusváltozatára, az E195-E2-re vonatkozólag, amelyek szállításai a gyár által közöltek szerint 2020 második negyedévében veszik kezdetüket.

E-Jet E2: megvan az első kínai megrendelés is!

A véglegesített Azul megrendelést megelőzően befutott az E-Jet E2 család első kínai megrendelése is. Az Embraer május 19-én jelentette be, hogy a HNA Grouphoz tartozó Tianjin Airlines összesen 22 darab E-Jetre adott le megrendelést, amelyből kettő darab érvényes az E190-E2 típusra. A fennmaradó 20 gép pedig a jelenleg forgalomban lévő E195 típusváltozat. Az E195-ösöket még az idén, az új generációs E190-E2-eseket pedig 2018-ban kezdi el szállítani az Embraer. A Tianjin Airlines a maga 50 darab E190-esével Ázsiában a legnagyobb E-Jet flottával rendelkező légitársaság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Tianjin Airlines E190-E2 látványterv. (Forrás: Embraer) | © AIRportal.hu

Tianjin Airlines E190-E2 látványterv. (Forrás: Embraer)

Az Azul és az Embraer együttműködésének jelentőségét növeli, hogy a légitársaság minden E-Jet üzemeltető közül a legnagyobb E195 flottával rendelkezik. A meglévő 60 darab E195 mellé ráadásul még további 6 gép áll rendelés alatt.

Az Embraer E-Jet E2 programja, amelyet 2013 nyarán, a párizsi légi szalonon indítottak útjára összességében immáron 242 darab lezárt és 348 darab opciós megrendelésnél tart. A legnagyobb vevő az eddigi szerződések alapján az amerikai SkyWest Airlines, amelynek 100 darab E175-E2-re van érvényes rendelése. A háromféle típusváltozat közül elsőként az E190-E2-t készülnek forgalomba bocsátani 2018 első félévében, majd 2019-ben következik az E195-E2 és végül 2020-ban a legrövidebb törzsű változat, az E175-E2.

A költséghatékonyság jegyében továbbfejlesztett E-Jet E2 szériával az Embraer szándéka szerint továbbra is fenn szeretné tartani piacvezető szerepét a 70-130 üléses utasszállító repülőgépek szegmensében, amelyért a Pratt&Whitney új PW1700G reduktoros sugárhajtóművét, újratervezett szárnyprofilt, valamint teljes fly-by-wire vezérlés technológiát bocsátanak csatasorba, de természetesen az utaskabinban is várhatók újítások a kor elvárásainak megfelelően.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!