A februárban aláírt vásárlási szándéknyilatkozat után az Airbus május 5-én bejelentette, véglegesítette megrendelési szerződését az Avianca, amelynek értelmében a kolumbiai légitársaság 100 darab A320neo típussal fiatalítja a flottáját. Ez a latin-amerikai repüléstörténet eddigi legnagyobb egyösszegű megrendelése.

Az Avianca megrendeléshez csatolt A320neo Family látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Avianca megrendeléshez csatolt A320neo Family látványterv. (Forrás: Airbus)

A kolumbiai légitársaság megrendelése az A320neo típuscsalád mindhárom tagjára érvényes, így az Avianca-flotta A319neo, A320neo és A321neo típusokkal is rendelkezni fog. A közlemények a típusváltozatok darabszámait nem tartalmazzák. Ezt bizonyára később ismerteti a légitársaság, mint ahogy a hajtómű választást is. Most még tehát nem tudni, hogy a Pratt&Whitney, vagy a CFM International erőforrásai fogják-e hajtani a keskenytörzsű Airbusokat.

Az A320neo-kat a légitársaság a flottájának fiatalítása érdekében rendelte, ezért a meglévő gépek fokozatos cseréjével az Avianca a térség egyik legfiatalabb gépparkját tudhatja majd a magáénak. Az Airbus nem közölt erre vonatkozó adatot, de spanyol nyelvű légiközlekedési források szerint az európai repülőgépgyár 2019-től kezdi el szállítani a megrendelt gépeket, amelyek az Avianca Bogotában, Limában és San Salvadorban működő bázisain állnak szolgálatba.

Az Avianca közel 300 darab repülőgépet rendelt már eddig az Airbustól, 276-ot a keskenytörzsű A320-as családból, amelyből 133 darab a jelenlegi hajtómű opciós A320ceo változat, és 15-öt a szélestörzsű A330-as családból.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus A320neo programjának Latin-Amerikában 6 ügyféltől immáron összesen 345 megrendelést sikerült szereznie. Az Avianca mellett a brazil Azul, a mexikói Interjet, a brazil-chilei LATAM Airlines Group és a szintén mexikói VivaAerobus, valamint Volaris légitársaságok személyében.

Az A320neo az Airbus 2010-ben indított, az A320-as típuscsalád gépeit a költséghatékonyság jegyében továbbfejlesztő programja, amely új és gazdaságosabb hajtóművekkel, alapfelszereltségként sharklet szárnyvéggel szállt versenybe, meglehetős sikerrel. Az eddig szerzett több, mint 3600 megrendeléssel az Airbus 60 százalékos piaci részesedésre tett szert. Az elsőként Pratt&Whitney hajtóművel szerelt A320neo-t 2015 novemberében tervezi forgalomba bocsátani az Airbus.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!