Az első központi szárnydoboz készre szerelése igen fontos mérföldkő a típus megszületésének folyamatában. Az AeroComposite ezután hamarosan integrálni fogja az alkatrészre az out-of-autoclave módszerrel készülő egyéb alkatrészeket és borításokat.

Az Irkut a gyártási folyamatok felgyorsítása és a jelentős költségcsökkentés miatt választotta az out-of-autoclave módszert. Az eljárás során nem szükséges a kompozit elemek előállításához az autoklávok használata, ez pedig úttörő az ekkora méretű utasszállító gépek gyártásában.

A szárnyak gyártása is előrehaladott állapotban van. Az AeroComposite már elkészült a kompozit borítólemezekkel és a első és hátsó szárnygerendákkal. A szárnyak végszerelése egy erre alkalmas üzemben, a szintén Uljanovszkban található CapoComposite-nál történik.

Az MSz-21 program számára fontos, hogy mihamarabb testet öltsön az első gép, ugyanis az oroszok szeretnék az év végén megreptetni az új utasszállítót. A gyártási technológia gyorsításával lehetőség nyílt erre és arra is, hogy 2017-ben az első Pratt&Whitney PW1400G hajtóművel szerelt példány megszerezze a hatósági bizonyítványt. Az orosz keskenytörzsű hazai fejlesztésű Aviadvidgatel PD-14-es hajtóművel ellátott változata a nyugati erőforrással készülő gép hatósági vizsgái után egy évvel állhat forgalomba.

Az MSz-21-es két változatban készülhet: A 200-as 150 férőhellyel, míg a nagyobb 300-as 180 utas befogadására alkalmas törzshosszal. A gyártó a nagyobb utaskapacitású MSz-21-300-as forgalomba állítására koncentrál. Az Irkut a piaci igényeknek megfelelően további altípusok kifejlesztését is kilátásba helyezte, az MSz-21-400-as már a 210-230 utas befogadására alkalmas törzshosszal kecsegtet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az orosz repülőgépgyártás az Irkut új típusával reprezentálhatja a felkészültségét és versenyképességét a nyugati gyártókkal szemben. Az MSz-21 fejlesztésénél célként szerepelt, hogy a gép felvegye a versenyt az Airbus/Boeing/Bombardier aviatikai szentháromsággal szemben. Ehhez kiváló paraméterekkel rendelkező repülőgépet kell alkotniuk, amihez modern avionika, kiváló hatékonyságú hajtóművek és a kompozit gyártástechnológia is rendelkezésükre áll.

Az MSz-21-es a hatósági engedélyek megszerzése után Jak-242 néven áll forgalomba.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!