A keskenytörzsű flottájának egyik legfiatalabb gépével, az A7-AHY lajstromú Airbus A320-assal teljesítette a mai Doha és Budapest közötti menetrendszerű járatát a Qatar Airways. A katari légitársaságnak ez az egyik A320-asa, amely már az Airbus legújabb szárnyvég technológiájával, a sharklettel van ellátva. A Liszt Ferenc repülőtérre ma először érkezett Qatar Airways színekben sharkletes Airbus.

Az A7-AHY lajstromú sharkletes A320-as érkezése Dohából, háttérben a ferihegyi irányítótoronnyal. (Fotó: Ispán Tamás - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az A7-AHY lajstromú sharkletes A320-as érkezése Dohából, háttérben a ferihegyi irányítótoronnyal. (Fotó: Ispán Tamás – AIRportal.hu)

Légitársasági fotó a full lie-flat business ülésű Airbus A320-as fedélzetéről. (Fotó: Qatar Airways) | © AIRportal.hu

Légitársasági fotó a full lie-flat business ülésű Airbus A320-as fedélzetéről. (Fotó: Qatar Airways)


Felszállás 31L futópályáról Doha felé. (Fotó: Ispán Tamás - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Felszállás 31L futópályáról Doha felé.
(Fotó: Ispán Tamás – AIRportal.hu)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A budapesti Liszt Ferenc reptéren 2013 márciusában szállt le először sharkletes A320-as a Lufthansa járatával. A német légitársaság Európában elsőként vezette be A320-as típusain az Airbus új szárnyvégét. A ferihegyi forgalomban azóta megannyi sharkletes A320-as megfordult már, de a Qatar Airways flottájából még nem volt rá alkalom, hogy ilyen gép teljesítette volna a budapesti járatot.

Az Airbus 2012 decembere óta kínál az új építésű A320-as típusaihoz sharkletet, mint opcionális kiegészítőt, amely az új hajtómű opciós A320neo családon már az alapfelszereltség része lesz. A 2,4 méter magasra felnyúló szárnyvég akár 4 százalékos üzemanyag takarékossághoz képes hozzásegíteni a gépet, és a csekélyebb kerozin fogyasztásból adódóan az üzemeltetők hosszabb útvonalakra (+100 tengeri mérföld), vagy nagyobb hasznos teherrel (+450 kg) repülhetik járataikat.

A Qatar Airways flottájában egyelőre mindössze három darab sharkletes A320-as van, és ezek közül az egyik, az A7-AHY lajstromú volt a mai QR213/QR214 járatpár teljesítője, először elhozva a ferihegyi reptérre sharklettel ellátott A320-ast a flottából.

Rövidesen azonban jóval nagyobb számban lesznek sharkletes A320-asok, mivel a Qatar Airways az A320neo indító légitársasága, és az Airbus várhatóan idén ősszel meg is kezdi a szállításokat. A Qatar Airways teljes A320neo rendelésállománya 50 gép, ebből 36 darab A320neo és 14 darab A321neo.

A jelenleg meglévő sharkletes A320-asok, mivel ezek a keskenytörzsű flotta legfiatalabb, 2012-es évjáratú gépei nemcsak a szárnyvégükkel tűnnek ki a sorból, hanem fedélzeti ellátásukkal is, mivel ezek business osztályain a nagyobb, szélestörzsű gépekhez hasonló, teljesen síkba dönthető ülések vannak telepítve, és a fedélzeti szórakoztató rendszer is nagyobb, 15.4″ monitoron keresztül közvetíti a tartalmakat. Az utaskapacitás ezeken az A320-asokon összesen 132 fő (12+120), szemben a másik, 144 üléses (12+132) konfigurációval, amelyeken hagyományos, még nem ággyá alakítható business osztályú fotelekben lehet utazni.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!