Szombaton jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter egy sajtótájékoztatón, hogy 2015. május 1-től újraindul a 2012. márciusában megszűnt légijárat Peking és Budapest között. A járatot nem a korábban budapesti járatokon megszokott Hainan Airlines, hanem az Air China fogja üzemeltetni. A járat heti négy alkalommal repül majd, a Pekingből érkező gép minszk-i kitérővel, Budapestről azonban közbenső leszállás nélkül. Vasárnap este már a járat menetrendje is bekerült a foglalási rendszerekbe.

Kapcsolódó cikk, előzmény Újra lesz Peking – Budapest légijárat

Az Air China Airbus A330-as repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Air China Airbus A330-as repülőgépe.
(Fotó: AIRportal.hu)

A Star Alliance légiszövetségi tag Air China Airbus A330-200-as repülőgépeivel fogja teljesíteni a Budapesti járatokat. A járat a Peking – Minszk – Budapest – Peking útvonalon fog közlekedni hetente négy alkalommal, hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap.

A CA721-es járat helyi idő szerint 13 órakor indul Pekingből és 17:20-kor száll le Minszkben, majd ottani idő szerint 18:50-kor indul tovább Budapestre. A járat 19:40-kor érkezik meg Budapestre.

Az Air China Airbus A330-as repülőgépe mintegy másfél órát tartózkodik Ferihegyen, majd CA722-es járatszámmal 21:10-kor indul vissza – közbenső leszállás nélkül – Pekingbe, ahova helyi idő szerint másnap 12:40-kor érkezik meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az online foglalási rendszerekben és a légitársaság weblapján még nem sikerült foglalást kezdeményezni.

A Minszk – Budapest szektorra a légitársaság nem rendelkezik kereskedelmi repülési jogokkal, azaz erre a közbenső viszonylatra nem vehet fel utasokat, nem értékesíthet jegyeket.

Az Air China 523 darab repülőgéppel rendelkezik, ebből 30 darab a járat teljesítésére kijelölt A330-200-as típus. A rövidebb törzsű, A330-200-as repülőgép kétféle fedélzeti konfigurációban repül az Air China weboldala szerint.

A 237 fősre beszékezett változaton 30 business és 207 turista osztályú ülés kapott helyet, a 283 fős kapacitásra székezett változaton pedig 12 business és 271 turista osztályú ülés kapott helyet.

A 237 fős A330-200-as seat-map-je. (Forrás: Air China) | © AIRportal.hu

A 237 fős A330-200-as seat-map-je. (Forrás: Air China)
A 283 fős A330-200-as seat-map-je. (Forrás: Air China) | © AIRportal.hu

A 283 fős A330-200-as seat-map-je. (Forrás: Air China)
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!