Az ötvenedik közvetlen rendelésű Boeinget adta át az amerikai repülőgépgyár az El Al Israel Airlinesnak. Az izraeli légitársaság, amely csaknem 55 éve vette át a legelső Boeingjét, most egy Next Generation 737-900ER-t vett a flottájába.

Az El Al ötvenedik Boeingje, amely a flotta ötödik megnövelt hatótávú 737-900-asa. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az El Al ötvenedik Boeingje, amely a flotta ötödik megnövelt hatótávú 737-900-asa. (Fotó: Boeing Company)

Az El Al-nak ez már az ötödik Boeing 737-900ER. Az első 2013 októberében érkezett meg Tel Avivba, a légitársaság bázisára. A megnövelt hatótávú, az El Al-nál két-osztályos konfigurációban összesen 172 utas szállítására alkalmas típus hamar beváltotta a hozzá fűzött reményeket, mivel a légitársaság az első gép átvételekor máris újabb két 737-900-asra kötött szerződést, kiegészítve az eredeti, hat gépes rendelésüket.

Az El Al flottájában a B-737-900ER nemcsak a forgalomból kivont B-757-200 és B-767-200ER kapacitásainak részbeni helyettesítését, hanem egy teljesen új kabinbelsőt, a Boeing SkyInteriort is hozta, mivel a légitársaságnál ezen a típuson debütált az amerikai gyártó többek közt LED-világítást, újratervezett és zajszigetelős burkolati elemeket, praktikusabb poggyásztartó rekeszeket és a térdeknek nagyobb teret adó, ún. slimline üléseket felvonultató csomagja.

Budapestre tavaly március óta az UP by El Al Boeing 737-800-asai közlekednek. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Budapestre tavaly március óta az UP by El Al Boeing 737-800-asai közlekednek. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

A típus egyébként a budapesti járatokon is megfordult a bevezetését követően, de az El Al tavaly, a nyári menetrend kezdetétől a diszkont modellben működő, B-737-800-asokkal rendelkező UP by El Al-t állította a budapesti útvonalára, ezért azóta legközelebb csak a bécsi reptéren szállhatnak utasok az izraeli flotta legnagyobb keskenytörzsű gépére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing és az El Al kapcsolatai csaknem 55 éves múltra tekintenek vissza. A légitársaság ugyanis 1961-ben vette át az első Boeingjét, egy 707-est, amely egyúttal a Jet-korszak nyitányát is jelentette a flotta számára. A négy-hajtóműves típussal ráadásul az El Al rögtön repülési rekordot is állított fel a kereskedelmi járatok történetében, amikor 1961 júniusában New Yorkból 9 óra 33 perces non-stop repüléssel tették meg a Tel Avivig tartó 9270 kilométeres távot.

A következő új Boeing típus, a 787-es Dreamliner lehet. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A következő új Boeing típus, a 787-es Dreamliner lehet.
(Fotó: Boeing Company)

Az El Al jó ideje kizárólag Boeingekből álló flottájában a gyártó minden típuscsaládja képviseltette magát. Napjainkban a flotta összesen 41 repülőgépet számlál: 22 darab Next Generation 737-essel, 7 darab 747-400-assal, 6 darab 767-300-assal és szintén 6 darab 777-200-assal.

Az idén februárban napvilágot látott hírek szerint az El Al éppen most fontolgatja hosszú távú járatokra alkalmas új generációs típusok beszerzését a flotta fiatalítása érdekében, amelynek apropóján a Boeing 787 Dreamliner, és meglepetésre a konkurens Airbus gyár A330-as, minden bizonnyal már az új hajtómű opciós NEO családja is versenyben van.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!