Új szolgáltatás indult AimToClaim.eu néven, amely a légiutasoknak segít a káraik enyhítésében és érdekeik érvényesítésében a légitársaságokkal szemben. Mindössze egy pár perces online regisztrációval pénz állhat a házhoz azoknak az utasoknak, akinek a repülőjáratát törölték, vagy gépük 3 óránál többet késett az elmúlt 5 évben.

Évente utasok ezreinek okoznak kellemetlenséget a törölt járatok, vagy a 3 óránál többet késő légitársaságok.

Sokan nem tudják, hogy az EU jogszabályai szerint a légitársaságoknak – még a fapadosoknak is! –ilyenkor meghatározott kártérítést kell fizetnie az érintett járat utasainak. A kártérítés azonban nem automatikus, azt az utasnak kell igényelnie.

Az utasok többsége meg sem próbálja érvényesíteni követelését, vagy ha rá is szánja magát, nem tudja, hogyan fogjon hozzá. Ha az utas el is jut odáig, hogy írásban eljuttatja kárigényét a légitársasághoz, a panaszlevélre adott esetleges elutasító válasz esetén eláll a követelés érvényesítésének folytatásától, még akkor is, ha a jogszabályok szerint járna neki a kártérítés.

Az AimToClaim.eu oldalon található tájékoztató szerint a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy utasok 80-85 %-ának követelését a légitársaságok azonnal elutasítják még abban az esetben is, ha egyébként kártérítés jogosan járna.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Legtöbbször az elutasító indokolás a rendkívüli körülményekre, illetőleg elháríthatatlan külső okokra (visz-maior) vonatkozik. A gyakorlati tapasztalat az, hogy a légitársaságok az utasok nagy részének elutasítják a kártalanítási igényét és nem hajlandóak kárpótolni az utasokat ért sérelmeket.

Annak ellenére, hogy a vonatkozó jogszabály nagyon jól definiálja azokat az eseteket, amikor a légitársaságnak fizetnie kell, a cégek jó részével szemben az utasok csak hosszas és kitartó utánajárást, egyes esetekben pedig csak jogi procedúrát követően juthatnak hozzá a pénzükhöz. Az adott légitársaság hozzáállásától függően az ügyfél csak hosszú hónapok vagy évek múltán tud a követeléséhez jutni, azt is csak a perek jogerős lezárulta után.

Sok esetben az utasnak – ha követelését maga szeretné érvényesíteni – előre és utólag fizetendő költségei keletkeznek, például ügyvédi munkadíj, peres eljárási illeték, postázási és/vagy telefon költségek, végrehajtási költségek.

Az AimToClaim segítségével új lehetőség nyílik az utasok számára a káraik enyhítésére, mert egy egyszerű, interneten elvégzett regisztrációval pénzhez juthatnak. A cég azt ígéri, hogy legkésőbb 3 héten belül fizet az utasnak, akár 5 évre visszamenőleges késés és járattörlés esetén is, ha a szükséges dokumentumok (beszállókártya és/vagy elektronikus jegy) még megvannak.

Hogyan működik az AimToClaim?

AimToClaim.eu kezdőlapja (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

AimToClaim.eu kezdőlapja (Fotó: AIRportal.hu)

Az AimToClaim.eu egy követelésvásárlásra szakosodott pénzügyi vállalkozás és a képviseletét ellátó ügyvédi iroda együttműködéseként alakult meg.

A szolgáltatás hasonlóan működik azokhoz a követeléskezelő cégekhez, akik például a közmű- vagy a távközlési szolgáltatóktól vásárolják meg az ügyfelekkel szemben fennálló követeléseket. A tartozás eladása esetén a közműszolgáltatónak nincs több dolga, egy diszkontált összeget azonnal kifizet neki a követeléskezelő cég, majd az adóssal szemben már a követeléskezelő lép fel.

Az AimToClaim ennek mintájára könnyíti meg azon utasok pénzhez jutását, akiknek törölték a járatát vagy gépük több mint három órát késett. Az AimToClaim weboldalán az ügyfélnek csak be kell írni a járat adatait, végig kell haladnia az adatbekérő oldalakon, és a végén kezdeményeznie a szerződés megkötését. A kb. 3 perces adatszolgáltatás után a kártérítési igény benyújtásra került, az utas hátradőlve várhatja a pénzét.

Az AimToClaim tájékoztatása szerint az ügyfél (utas) a regisztrációval az adatok megadásával és a feltételek elfogadásával egy jogilag rendezett, teljesen elektronikus, automatikus rendszerben találja magát, ahol mind a szükséges pénzügyi, légiközlekedési, mind a szükséges ügyvédi szakmai hozzáértés azonnal az utas szolgálatában áll.

Ügyfél a követelése érvényesítése során a regisztrációt követően már nem a légitársasággal áll jogviszonyban, hanem a magyar nyelvű AimToClaim.eu-val. A behajtás kockázatát a követelés megvásárlása esetén a követelésvásárló – azaz az AimToClaim – viseli.

Az utasnak nem szükséges a légitársaság ügyfélszolgálatához fordulni, személyesen, telefonon, vagy írásban, sok esetben akár idegen nyelven harcolni az igazáért.

Egyszerű, online ügyintézés

Kárigény regisztrációja öt lépésben. | © AIRportal.hu

Kárigény regisztrációja öt lépésben.

Az AimToClaim egy olyan egyszerűen kezelhető online regisztrációs rendszert fejlesztett, ahol az utasok mindössze pár perc alatt, egyszerűen, otthonról el tudják végezni a kárigényük regisztrációját. Az ügyfél a személyes és az utazási dokumentumok beküldésével pár kattintás után igényelheti az AimToClaim-től a kártalanítást.

A követelés megvásárlása esetén a kifizetéshez mindösszesen a személyes okmányokra, illetőleg a kinyomtatott vagy elektronikus formában meglévő jegyre vagy beszállókártyára van szükség.

Az AimToClaim az online regisztrációt követően megvizsgálja a megvásárlásra felkínált követelés és a megadott járat adatait. Az adatbázis és más nyilvánosan hozzáférhető adatok alapján dönt arról, hogy megvásárolja-e az utastól a légitársasággal szembeni követelést.

Az online regisztrációt követően az AimToClaim az összes szükséges dokumentumot (engedményezési szerződés és értesítő, ügyvédi meghatalmazás) megküldi az ügyfélnek digitális formában, automatikusan elkészítve, így az ügyfélnek csak alá kell írnia és visszapostáznia azt, más teendője nincs. Az AimToClaim ügyfélfogadó irodával is rendelkezik, így az ügyfél nemcsak e-mailen, telefonon, hanem személyesen is tájékozódhat ügyéről.

Pozitív elbírálás esetén a megfelelő összeg kiutalása 21 napon belül megtörténik, azaz az AimToClaim.eu oldal sajátossága és legnagyobb újdonsága abban rejlik, hogy az utas mindenképpen kártalanításra kerül, függetlenül attól, hogy később a légitársaságtól behajtható lesz-e az összeg vagy sem. Azaz a piacon működő hasonló szolgáltatásokkal szemben az AimToClaim nem csak az ügy sikeres lezárását követően, hanem a kárigény regisztrálását követően már három héttel fizet az utasnak a követelés megvásárlása esetén.

Az AimToClaim akár 5 évre visszamenőleg megvásárol követeléseket, így érdemes visszakeresni akár 2010-ig visszamenőleg azokat a beszállókártyákat, vagy elektronikus jegyeket, amelyek törölt, vagy 3 óránál többet késett járatokhoz tartoznak.

Az AimToClaim regisztráció esetén nincsenek előre vagy utólag megfizetendő költségek. Nem kell a peres eljárási illetéket, az ügyvédi munkadíjat, a végrehajtási költségeket megfizetni. Nincs postaköltség, tolmácsolási vagy fordítási költség, nincs utazási költség, vagy közjegyzői díj.

Amennyiben a járat EU tagország repülőteréről indult/érkezett, vagy az utas EU-s légitársasággal repült és késés vagy járattörlés oka a légitársaság hibájából és nem előre nem látható körülmények miatt történt, érdemes egy próbát tenni az AimToClaim.eu oldalon.

Késett a géped? Fizet az AimToClaim.eu! A késésért az AimToClaim.eu fizet, ha

  • A járatkésés az elmúlt 5 éven belül történt;
  • A járat EU tagország repülőteréről indult/érkezett, vagy EU-s légitársasággal repült;
  • 3 óránál nagyobb volt a késés időtartama;
  • A késés oka a légitársaság hibájából, és nem előre nem látható körülmények miatt történt.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!