Két jelentős Öböl-menti légitársaság, az Etihad Airways és a Qatar Airways is a moszkvai járatának kapacitás csökkentése mellett döntött. Mindkét légitársaság a fedélzeti szolgáltatásuk és a kabintermékeik legjavát felvonultatni képes Boeing 787-es Dreamlinert veszi le az útvonalról.
Dreamlinerrel is repül Moszkvába a Qatar
Forgalomba állt az Etihad Dreamliner
Levette moszkvai járatáról a Boeing 787-8-as típusát a Qatar Airways, amely az orosz fővárosban a Domogyedovói repülőtérre közlekedik napi kétszeri rendszerességgel. A Dreamliner-üzem nem volt hosszú életű, mivel a dohai légitársaság még csak tavaly év végén állította az útvonalra az új generációs szélestörzsű típust.
A Qatar Airways járatszervezése azonban úgy döntött, február 17-től mindkét járatát kisebb, Airbus A320-as típusokkal üzemelteti Moszkvába, ahová a Dreamliner bevezetése előtt is az A320/A321 típusok repültek, akárcsak a budapesti Liszt Ferenc repülőtérre.
A Qatar Airways 2013 novemberében ünnepelte moszkvai járatnyitásának tízedik évfordulóját, majd 2014 áprilisában jelentették be, hogy plusz két járattal heti tizennégyre emelik az összeköttetés sűrűségét a két főváros között, és a flotta legújabb középkategóriás szélestörzsű típusát, a Boeing 787-8-ast is bevetik.
A két-osztályosan összesen 254 utas szállítására alkalmas Dreamlinert azonban a jelek szerint az útvonal nem igényli. Annak ellenére sem, hogy a társaság flottájában már 18 darab 787-8-as áll rendelkezésre, és a Qatar Airways szándéka szerint a típust egyre inkább európai nagyvárosokba kívánják irányítani, sőt júniustól például a szingapúri vonalon (ahová onnantól kezdve A350-900XWB repül) is fel fog szabadulni Dreamliner-kapacitás.
A kisebb gépeken is prémium a szolgáltatás
A Qatar Airways Moszkvába rendszeresen olyan A320-asokat közlekedtet, amelyek fedélzete már átesett azon a felújító programon, amelynek keretében a business-osztályt a szélestörzsű gépekéhez hasonló, teljesen sík felületű ággyá alakítható ülésekkel, és nagyképernyős szórakoztató rendszerrel látták el.
Moszkva viszonylatában a másik légitársaság, az Etihad Airways ugyan csak készült a Dreamliner bevezetésére, méghozzá a hosszabb törzsű, 787-9-essel, de az abu dzabi központú fuvarozó is megváltoztatta döntését, és nemcsak törölte a tervezett Dreamliner-üzemet, hanem március végétől járatainak számát napi háromról kettőre csökkentette Moszkvába.
Az Etihad Airways, amely február 1-jén Düsseldorfba állította menetrendszerű forgalomba az első Boeing 787-9-esét eredetileg június 1-jétől repült volna Dreamlinerrel Moszkvába. A nyári szezonban így viszont továbbra is maradnak a keskenytörzsű A320/A321 típusok.