Mai bejelentésével megerősítette a Boeing repülőgépgyár, hogy a Silk Way West légitársaság újabb teherszállító gépek, 747-8F típusok iránt érdeklődik. Az amerikai fél közlése szerint az azeri légitársasággal három darab 747-8-asról folynak tárgyalások, a megrendelési szerződés azonban még nem végleges.

A Silk Way West két meglévő Boeing 747-8F gépe egymás mellett. (Fotó: Silk Way West Airlines) | © AIRportal.hu

A Silk Way West két meglévő Boeing 747-8F gépe egymás mellett. (Fotó: Silk Way West Airlines)

Az azeri hírügynökség által december végén már kész tényként bejelentett megrendeléssel kapcsolatban a Boeing kivárt és csak ma adott ki közleményt, amelyből kiderül, hogy a tárgyalásokat még nem zárták le, ezért csak akkor fogják feltüntetni a Silk Way West listaárakon számítva 1.1 milliárd dollár értékű gépigényét a rendelésösszesítő adatbázisukban, amikor az véglegesítésre kerül.

A mai híradás arra viszont tökéletesen alkalmas volt, hogy a Boeing is felhívja rá a figyelmet, hamarosan újabb 747-8-as szerződést üthetnek nyélbe az egyébként igen szerényen fogyó típusból, és persze arra is megfelelő volt, hogy hangot adjanak az azeri cargo légitársasággal való gyümölcsöző kapcsolataiknak. Marty Bentrott, a Boeing Azerbajdzsánért is felelős értékesítési igazgatója elmondta, nagyra értékelik a Silk Way Westtel fennálló partnerségüket, és hálásak azért a bizalomért, amelyet a 747-8F iránt táplálnak.

A Silk Way Group részeként működő Silk Way West kizárólag Boeing típusokkal végzi légi teher-, és áruszállító tevékenységét. A flottában két darab Boeing 767-300F, három darab 747-400F és nem mellesleg a legkorszerűbb technológiákat felvonultató, két darab 747-8F teljesít szolgálatot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A budapesti Liszt Ferenc repülőtéren menetrendszerű járataival 2014 márciusában megjelent Silk Way West tavaly augusztusban vette át az első két 747-8-asát (VQ-BVB, -BVC), amelyek a 747-400F-hez képest 16%-kal több terhet képesek rakterükbe venni, miközben az új General Electric GEnx-2B hajtóműveiknek köszönhetően nemcsak gazdaságosabb, hanem halkabb üzeműek is elődjüknél. Ez utóbbi területen jelentős, 30%-os előnyt felmutatva, ami különösen jól jön a reptéri zajkvóták tekintetében szigorú nyugati piacokat célzó Silk Way West számára.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!