Csaknem 8900 kilométer non-stop repülést követően megérkezett Casablancába a Royal Air Maroc (RAM) első Boeing 787-es Dreamlinere. A legkisebb, 8-as szériába tartozó Dreamliner flottába vételét a múlt hétvégén ünnepelte a légitársaság. Mához két hétre pedig Párizs-Orlyba teljesíti az első menetrendszerű járatát.

2014 novembere: ekkor készült el és gördült ki a Boeing festőhangárából a marokkóiak első 787-ese. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

2014 novembere: ekkor készült el és gördült ki a Boeing festőhangárából a marokkóiak első 787-ese.
(Fotó: Boeing Company)
A Royal Air Maroc első Dreamlinere a Boeing-gyár bázisán. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Royal Air Maroc első Dreamlinere a Boeing-gyár bázisán. (Fotó: Boeing Company)

Útban a futópálya felé. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Útban a futópálya felé. (Fotó: Boeing Company)

A hivatalos átadásra még a tavalyi év utolsó napján, december 31-én került sor a Boeing everetti bázisán, de az Atlanti-óceánt átrepülve a marokkóiak első Dreamlinere csak az új év első hónapjának harmadik napján érkezett meg a légitársaság bázisául szolgáló casablancai V. Mohamed nemzetközi repülőtérre.

A négy darab Embraer ERJ-190-est leszámítva mára már kizárólag Boeing típusokkal, 737-esekkel, 767-esekkel és egyetlen 747-essel üzemelő Royal Air Maroc-flotta számára igazi megújulást hoz a 787-es, amely elsődlegesen a 767-esek helyébe lép a hosszú távú járatokon, különösen ami a Dreamliner legfőbb útvonalait, a New York Kennedyt, valamint a Montréal Trudeaut illeti majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Több célpont hatékony kiszolgálása ugyanakkor több gépet is igényel, ezért a Royal Air Marocnak összesen öt darab 787-8-asra van érvényes rendelése, vagyis még további négy Dreamliner várható a flottába. A későbbi desztináció-tervek között szerepel a hosszú távú viszonylatokon Kína fővárosa, Peking és a brazíliai nagyváros, São Paulo is.

A CN-RGB lajstromú (msn 43817) Boeing 787-8-as legelső célpontja azonban egy valamivel közelebbi város lesz. Az aktuális tervezet szerint január 20-án a párizsi Orly repülőtérre közlekedő járaton fog debütálni a RAM Dreamliner, amelynek festése bár egyszerűen hat, a törzsön végig futó egyenes vonalaival mégis sokak számára a régi szép időket idézi.

Észak-Afrikában az első, Afrika egészében a harmadik

Felszállás a nedves futópályáról. Irány Casablanca! (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Felszállás a nedves futópályáról. Irány Casablanca!
(Fotó: Boeing Company)
3-3-3-as üléselrendezés a turista osztályon. (Fotó: Royal Air Maroc) | © AIRportal.hu

3-3-3-as üléselrendezés a turista osztályon.
(Fotó: Royal Air Maroc)
Az elemelkedést követően a levegőben, még be nem húzott futókkal. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az elemelkedést követően a levegőben, még be nem húzott futókkal. (Fotó: Boeing Company)

A Boeing 2011 októberének végén adta át az első Dreamlinert, ami azt jelenti, hogy az új generációs, kompozit gépcsalád indító szériája, a 8-as már több, mint három éve van forgalomban. Az afrikai kontinensen ennek ellenére a típus még csak a harmadik üzemeltetőnél tart.

Az észak-afrikai régióban és kicsit tágabban is értelmezve a földközi-tengeri térségben viszont a Royal Air Maroc lett az első Dreamliner üzemeltető. Az utóbbi földrajzi zónából kiindulva olyan országokat maga mögé szorítva mint például Spanyolország, Olaszország, vagy éppen Franciaország, ami presztízsben mérve igen előkelő helyre teszi az egyébként 1957-ben alapított nemzeti légitársaságot, amelynek értékét közelebbi célpontokon, mint Algírba, vagy a szaúd-arábiai Dzsidábba is igyekeznek kamatoztatni, várhatóan a nyári menetrend folyamán.

A General Electric GEnx-1B hajtóművekkel szerelt típus fedélzetét illetően a Royal Air Maroc két-osztályos elrendezést választott, amely szerint az üzleti osztályon tizennyolcan, míg a hátrébb lévő turistán kétszázötvenhatan foglalhatnak helyet, vagyis egy járaton a gép összesen 274 utas felvételére képes.

Érdekességkép érdemes megemlíteni, hogy a RAM-ot megelőző legutóbbi Dreamliner átvevő, az Avianca mindössze 250 üléses konfigurációval kérte 787-8-asait, vagyis a kolumbiai légitársaságnak ugyanezen a típusán 24 üléssel nagyobb férőhely van elosztva. Az afrikai üzemeltetők közül az Ethiopian Airlines 787-8-asai 270 utassal tudnak repülni, ugyancsak két-osztályos elrendezésben, ami lényegében megegyezik a marokkói kiosztással, de egészen más a helyzet a Kenya Airwaysnél, náluk ugyanis minden példának hozott légitársasághoz képest tágasabb a kabin: ők csak 234 ülést telepítettek 787-eseikre.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!