A tajvani Eva Air 2015. január 5-én nyugdíjba küldte az utolsó B-16409 lajstromjelű, Boeing 747-400 Combi repülőgépét. Ezek a repülőgépek kívülről majdnem ugyanolyanok, mint normál, utasszállító társaik, de vegyesen utasokat és árut is szállítottak.

Az utolsó Combi búcsúztatása. (Fotó: EVA Air) | © AIRportal.hu

Az utolsó Combi búcsúztatása. (Fotó: EVA Air)

A fedélzetének első része normál utasszállító gépként volt berendezve, a hátsó rész azonban fixen áruszállításra volt konfigurálva, a szárny mögött egy nagyméretű cargo-ajtó kapott helyet.

A légitársaság 1993. óta üzemeltette a Boeing 747-400 Combi repülőgépeket és összesen 10 ilyen gép repült a flottájában.

A repülőgépek a normál 747-400-asoknál kevesebb, mindössze 276 utast tudtak szállítani, mivel a géptörzs hátsó része teljes egészében cargo tér volt.

Európában a KLM rendelkezik még ma is ilyen repülőgépekkel, de a Kuwait Airways és az Asiana is repüli még a típust.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Slideshow az utolsó járatról

Forrás: siuoo Youtube csatorna

Sokan nem kedvelték a Combi Jumbokat

A Combi repülőgépeket az utasok egy része nem nagyon kedvelte, az 1987. novemberében a South African Airways ZS-SAS lajstromjelű Boeing 747-244B Combi (korábbi klasszikus 200-as verzió) repülőgépével történt katasztrófa rossz emlékei miatt.

Az SA 295-ös járat cargo terében tűz ütött ki, a repülőgép lezuhant és a fedélzeten tartózkodó mind a 159 ember életét veszítette.

Ezt követően sokan elvesztették bizalmukat az utasokat és árut a fő fedélzeten vegyesen szállító repülőgépekben, holott az alsó cargo térben szinte minden repülőgép szállít árut és a baleset nem a Combi repülőgép hibás konstrukciója miatt következett be.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!