Jeles mérföldkőhöz érkezett a Boeing 777-300ER, a világ jelenlegi legnagyobb két-hajtóműves utasszállító típusa, valamint a dubaji Emirates párosa. A légitársaság ugyanis a minap vette át a századik ilyen repülőgépét.
Annak idején, több mint tíz éve az Emirates elsők között jelentette be igényét a Boeing 777-es típuscsalád legújabb, hosszított törzsű és megnövelt hatótávú -300ER szériájára. A légitársaság 2003 júniusában a párizsi légi szalonon írt alá 26 darab gépre lízingszerződést.
A vadonatúj típusváltozat első átadására 2004 áprilisában került sor az indító légitársaság, az Air France számára, és nem sokkal később, ugyanezen év júliusában az Emirates a Farnborough légi szalonon újabb, mintegy 2.96 milliárd dolláros elkötelezettséget tett a típus iránt, amikor négy gépre fix és további kilencre opciós lekötést formált.
Az első Boeing 777-300ER 2005. március 26-án került az Emirates flottájába, amely azóta az egyik legfontosabb típusaként kezeli és üzemelteti azt, immáron százas példányszámmal. A gépek az útvonalhálózat 77 célpontját szolgálják ki rendszeres, menetrendszerű forgalomban. A jelenlegi leghosszabb járat a Dubaj és Houston közötti, amely 13120 kilométeres távot fed le, ami még mindig alatta van a típus csaknem 15 ezer kilométeres (14490) maximális hatótávjának.
A típus bevezetése óta az Emirates több, mint 385 ezer járatot teljesített, amelyek 108 milliós utasforgalmat generáltak. Mindezek hatékony és színvonalas kiszolgálására a légitársaságnak 2180 pilótája és csaknem húszezres kabinszemélyzete áll alkalmazásban. Az elégedettséget pedig mi sem jelzi jobban, mint hogy igen komoly rendelésállománya van a Boeingnél a társaságnak. Az amerikai repülőgépgyárral szemben fennálló szerződések alapján 52 darab 777-300ER vár még leszállításra.
Mindezek alapján nem meglepetés, hogy az Emirates a típus legnagyobb üzemeltetőjének számít. Minden ötödik 777-300ER a dubaji légitársaság színeiben szeli az eget szerte a világban, amely előkelő pozíció hosszú ideig fennmaradhat, hiszen a folytatást jelentő legújabb generációs, várhatóan az évtized végére elkészülő 777-X szériára is hatalmas rendeléssel jelentkeztek. A tavalyi dubaji légi szalonon összesen 150 darabra szerződtek, méghozzá indító légitársaságként. A megállapodás 35 darab 777-8X és 115 darab 777-9X típusra szól.
Az Emirates és a Boeing 777-300ER több közös mérföldkővel is rendelkezik: 2012 márciusában az amerikai gyártó az Emiratesnek adhatta át az ezredik 777-est, amely éppen egy -300ER változat volt, majd idén júliusban az Emirates kapta meg az ötszázadik 777-300ER-t, amely a gyártósorról legördült, és végül, de nem utolsó sorban pedig a ma tárgyalt esemény, a flotta századik gépe is ide tartozik.
A rekordok sorát növeli az is, hogy az Emirates az egyetlen üzemeltető, amelynek a 777-es család minden tagja megtalálható a flottájában, így a 777-200/200ER/200LR és 777-300/300ER széria utasszállító változatai, valamint a 777F teherszállító is.