Az Airbus Helicopters (korábbi nevén Eurocopter) EC145 T2 típusú helikoptere szállt le Ferihegyen kedden délután. Az európai helikopter-gyártó D-HADW lajstromjelű, demonstrációs célra használt forgószárnyasa tankolni érkezett a budapesti repülőtérre.
Az EC145 T2 kéthajtóműves, többcélú helikopter a négytonnás kategóriában, amelyet először 2011-ben mutattak be. Ez a legújabb tagja az Airbus Helicopters BK117/EC145-ös gépcsaládjának, amelyet Dunauwörthben fejlesztettek és gyártottak, és amely évtizedekre visszanyúló sikertörténetet mondhat magáénak.
Az EC145 T2 Arriel 2E hajtóművekkel, dupla FADEC-rendszerrel (Full Authority Digital Engine Control, teljeskörű digitális hajtóművezérlés) felszerelve. A gépet továbbfejlesztett főrotor- és farokrotor-áttétellel, az innovatív új Helionix avionikával, négytengelyes robotpilótával is ellátták, csakúgy, mint a típus leginkább látványos újításával, a vállalat Fenestron burkolt farokrotorjával.
A Fenestron új tervezésű meghajtóházzal működik, amelynek alacsonyabbak a karbantartási költségei, megduplázták a farokrotor-vezérlést és a hidraulikát. Mindezt egy új, ütésálló, teljesen kompozit-építésű farokrotor-tartó egészíti ki. Az EC145 T2 a Fenestron-technológia révén biztonságosabban hajthat végre földközeli manővereket, jobb a forgatónyomaték-vezérlése, csökkenthető teljesítménye vízszintes repüléskor, valamint alacsonyabb a zaj- és vibrációs szintje. Különösképp az EMS (Emergency Medical Servises, sürgősségi betegellátás) és a légi rendfenntartás (ALE, Airborne Law Enforcement) területén ért el az EC145 T2 vitathatatlan referencia-szerepet.