Megjárta Johannesburgot és ma már Sydneyben folytatja útvonal teljesítő, valamint földi próbáit az A350-900XWB. Az európai repülőgépgyár újabb közleményben adott hírt róla, hogy az A350XWB tanúsító programjának utolsó szakasza hol jár és milyen feladatokat teljesít.

Érkezés Johannesburgba, az O.R. Tambo nemzetközi repülőtérre. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Érkezés Johannesburgba, az O.R. Tambo nemzetközi repülőtérre. (Fotó: Airbus)


A350-es most, az útvonalpróba keretében járt először Johannesburgban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A350-es most, az útvonalpróba keretében járt először Johannesburgban. (Fotó: Airbus)


Itt pedig már Sydneyben. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Itt pedig már Sydneyben. (Fotó: Airbus)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A világkörüli turnéval megbízott ötös számú A350-900XWB prototípus július 24-én indult első útjára, és a Johannesburggal kezdődő már a harmadik a sorban. Az Airbus diktálja a tempót rendesen, augusztus 13-ára ugyanis már be is szeretnék fejezni a típus érettségét demonstráló próba-sorozatot. A cél természetesen nem más, mint hogy az A350XWB család első tagja, a 900-as széria a következő hónapra már megszerezze a légügyi hatóságok típusengedélyeit.

A Dél-afrikai Köztársaság nemzeti légitársasága egyelőre ugyan nem rendelt magának az Airbus legújabb, kompozit építésű típusából, de ami késik nem múlik, elvégre a South African döntően Airbusokból álló flottájában két olyan típus is van, amelyet A350XWB-re lehet érdemes váltani, elegendő csak a mára már kevésbé gazdaságos, négy-hajtóműves A340-300-as, vagy az A340-600-as gépeikre gondolni.

Az Airbus persze nemcsak egy lehetséges vevő reményében választotta Johannesburgot, hanem a túrának ez az egyetlen afrikai célállomása is, ahonnan aztán Ausztráliába, majd Dél-Amerikába folytatja útját az A350-es. A megállók pedig a bemutatkozáson túl a földi kiszolgálási és üzemi próbák megejtésére is szolgálnak, a géppel utazó EASA (Európai Repülésbiztonsági Ügynökség) megfigyelők nemcsak a levegőben töltött hosszú útvonalakat figyelik, hanem a landolás és felszállás fázisait, a repülőtéri eljárásokat is.

A johannesburgi O.R. Tambo nemzetközi repülőtér, amelynek tengerszint feletti magassága csaknem 1700 méter, ráadásul kitűnően alkalmas volt rá, hogy az automata leszálló rendszert ilyen, nagymagasságú körülmények közepette is próbára tegyék.

Kitart a rövid törzsű A350-es mellett az Airbus?

A túrához közvetlenül nem kötődik, de mégis figyelemre méltó az Airbus közleményének azon, az A350XWB-t általánosságban taglaló záró bekezdése, amely mintegy megerősíti, hogy ez a gépcsalád három tagból, a hagyományos két-osztályos elrendezést követve a 276 utas befogadására képes A350-800-asból, a 315 üléses A350-900-asból és a 369 üléses A350-1000-esből áll változatlanul, ami azért érdekes, mert sokan már a 800-as programjának lefújását várják, különösen mióta az eddigi egyik legszilárdabb ügyfél, a Hawaiian Airlines is átkonvertálta rendelését, amivel a legkisebb A350-es állománya már kevesebb, mint harminc gépen áll.

Hogy ezt a részt az Airbus, mint egy meglévő információkonzervet helyezte-e csak bele híradásába, vagy szánt szándékkal kívánt üzenni, merthogy az utóbbi időszakban egyáltalán nem tértek ki közleményeik a 800-asra, majd az elkövetkező hetek-hónapok kiderítik, amikor lehetséges, hogy a gyáriak meghozzák a várva-várt döntést a kis A350-es sorsáról.

Mindenesetre az F-WWYB lajstromot viselő A350-900XWB MSN5 máris folytatta útját, és mintegy 12 órás repülés után Johannesburgból ma megérkezett Sydneybe.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!