Szakértők szerint piaci nyomás hatására lehet, hogy az Airbus több olyan fejlesztésbe is kénytelen belefogni, amelytől eddig elzárkózott.

A Flightglobal légügyi szaklap beszámolója szerint a toulouse-i gyártó először az A330-as típus modernizálását kell minél hamarabb megfontolnia. Legsikeresebb szélestörzsű típusa idén húsz éves, és a költséghatékonyság előtérbe kerülésével a légitársaságok az egyre romló hatásfokú, régebbi hajtóművek lecserélését szorgalmazzák.

Az Airbus ugyanakkor a legújabb, kompozit anyagokból készült típus, az A350-es kifejlesztésekor erről a tervről letett, most viszont újra részletes vizsgálat alá vetné az A330-asok felújítását. A gyártó attól tart, hogy a felújított A330-asok újabb vevőket csábítanának el az A350-es kisebb verziójától, amelyre már így is kevés, 34 darabos rendelése van csak a toulouse-i cégnek. Az A330-asok fejlesztése nélkül viszont azokat a lehetséges vevőket veszíthetik el, akik érdeklődnek a felújított verziók iránt. A gyártó állítása szerint év végéig hozzák meg végleges döntésüket az ügyben.

Emellett az Airbusra az A380-as legnagyobb üzemeltetője, az Emirates is nyomást helyezett. Thierry Antinori, az Emirates kereskedelmi vezérigazgató-helyettese kedden a berlini ILA légi szalonon azt mondta, ha az Airbus piacra dobna egy kisebb kerozinfogyasztású modellt, akkor újabb darabokat venne. A dubaji légitársaság jelenleg 48-at üzemeltet a világ legnagyobb utasszállító gépéből és 92-re adott le rendelést.

A gyártó eredetileg azt tervezte, hogy egy nagyobb, legfeljebb 900 utas befogadására képes verziót is készít az A380-asból, és így az egy utasra jutó üzemeltetési költség alacsonyabb lehet, de ezt a tervet 2010-ben elhalasztották.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!