Több mint húsz vállalat fejezte ki érdeklődését a szlovén főváros repülőterének 75%-os tulajdonjoga iránt az EX-YU Aviation információi szerint. Az érdeklődők között légitársaságok, légikikötők és más befektetési csoportok is megtalálhatóak, azonban a két legizgalmasabb vevőjelölt a China Southern Airlines és a Fraport Group, amely a frankfurti repülőtér tulajdonosa.

Az előbb említett csoporton kívül olyan további vállalatok is jelentkeztek, mint München és Zürich repülőtere, a francia Egis valamint az olasz SAVE, amely a Velence Marco Polo, Treviso és Verona repülőteret teljes mértékben, valamint a Charleroi légikikötőt részlegesen üzemeltető és birtokló cég.

Már tavaly nyáron hírt adtunk a kínai légifuvarozó esetleges térségbeli bevásárlásáról, azonban az akkori sajtóvisszhangból nem lett valóság, sem az Adria Airways, sem a Jože Pučnik repülőtér nem talált gazdára. A pozitívabb utasforgalmi eredmények viszont meghozzák a befektetői kedvet, hiszen a tavalyi évben több mint 1,3 millió utas fordult meg a szlovén főváros légikikötőjén. A növekedés fokozásának érdekében a repülőtér vezetősége a Wizz Air és az easyJet illetékeseivel tárgyal esetleges új járatok nyitása érdekében az év további részében. Zmago Skobir vezérigazgató szerint mindkét, low-cost modellben működő légitársasággal a megállapodás közelében járnak, melynek köszönhetően Észak-Németország és Skandinávia egyes célállomásaira közlekedhet járat Ljubljanából.

Vajon megkezdődhet a kínai befolyás az adriai régióban? A nyáron végre új tulajdonosa lehet a Jože Pučnik repülőtérnek, egyik nagy esélyesként említik a China Southern Airlines-t. (Fotó: Kovács Gábor - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Vajon megkezdődhet a kínai befolyás az adriai régióban? A nyáron végre új tulajdonosa lehet a Jože Pučnik repülőtérnek, egyik nagy esélyesként említik a China Southern Airlines-t. (Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)


A repülőtér értékesítése még a nyár folyamán végbe mehet. Habár nemrég Alenka Bratušek miniszterelnök benyújtotta lemondását, ám az egyes, a privatizációs folyamat felügyeletéért felelős állami szervek biztosították a befektetőket és a közvéleményt, hogy a politikai változások ellenére zavartalan marad az értékesítés. Az új tulajdonosnak máris egy kardinális kérdéssel kell szembenéznie az új terminál építését illetően. A tavalyi év végén a légikikötő kisebbségi részvényesei elutasították a megvalósítási terveket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A már tavaly nyáron felmerült kínai tervek, miszerint a repülőtér mellett számos más szlovén légiközlekedési vállalat, így az Adria Airways Tehnika is felvásárlásra kerülne, nem lettek lesöpörve, a China Southern Airlines nem kíván lemondani erről az igényéről sem. Egyelőre viszont a Ljubljana repülőtér sikeres értékesítését kell végrehajtani, azonban még a jövő zenéje, hogy milyen kézbe kerülhet délnyugati szomszédunk fővárosának légikapuja.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!