A héten üzemeltette első járatát az Aviation Partners Boeing (APB) legújabb, a Next Generation típuscsaládhoz elérhető kettős tollazatú szárnyvégével ellátott Boeing 737-essel a Southwest Airlines.

A dallasi Southwest Airlines már a második légitársaság az Amerikai Egyesült Államokban, amelynek flottája rendelkezik az Aviation Partners Boeing legújabb Split Scimitar Winglet szárnyvégével. Elsőként február 18-án a United Airlines Boeing 737-800-asa szállt fel menetrendszerű járaton ezzel a kiegészítővel.

A Southwest idén januárban jelentette be, hogy 52 darab Boeing 737-800 típusú gépéhez rendel az új, kimondottan a Next Generation szériához fejlesztett kettős tollazatú szárnyvégből, amelyet 33 darab újonnan érkező, azonos típusú gépeikhez is igényeltek.

A low-cost modellben működő légitársaság számításai szerint a gépeken eddig rendszeresített hajlított szárnyvégek 3.5%-os takarékosságával szemben az új kettős tollazatúakkal már 5-5.5%-os előnyt érhetnek el éves szinten.

A meglévő gépek szárnyvég átalakításai a tervek szerint 2015 elejére mehetnek végbe. A Southwest 737-eseinek egyébként döntő többsége az APB Blended szárnyvégével működik, a 737-700-as és 800-asok mellett még a Classic szériából származó 737-300-asokon is van ilyen ún. hajlított szárnyvég, amely összességében éves szinten mintegy 55 millió gallonnyi kerozin fogyasztást spórol a cégnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A legelső wingletes gép 2007-ben kezdte meg működését a Southwest-flottában.

Az Aviation Partners Boeing Split Scimitar Wingletje a Southwest Boeing 737-800-asán. (Fotó: Southwest Airlines)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!