Bejelentette a Boeing, annak is az üzleti modellekre specializált Boeing Business Jets (BBJ) részlege, hogy útjára indítja a 737 MAX család BBJ szériáit. Mindezt azután, hogy megérkezett az első fix megrendelés egy a MAX-8 737-esen alapuló gépre. A vevő kilétét azonban homály fedi, nem lehet tudni ki áll a szerződés mögött.

Ez persze egyáltalán nem meglepő, hisz az üzleti géprendelések esetében ritkán fordul elő, hogy a dollár százmilliókat kifizető gazdag magánemberek, vagy cégek, vállalatcsoportok nagy dobra vernék ilyen irányú költekezéseiket. A Boeing Business Jets (BBJ) elnöke, Steve Taylor, aki egyébként maga is pilóta, csak annyit árult el, hogy olyan vevő indítja a 737 MAX családon alapuló BBJ szériát, aki már meglévő ügyfelük, BBJ üzemeltető.

Taylor természetesen örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy hivatalosan is bejelenthették a BBJ 737 MAX program startját, és igyekezett is sorolni a típus előnyeit. Elmondása szerint az új gép tágasabb kabinjával, nagyobb hatótávjával és környezettudatosságával is előrébb jár legközelebbi konkurensénél, amely nyilvánvalóan az ACJ, vagyis az Airbus Corporate Jetjeinek családja.

Természetesen a BBJ 737 MAX-ek esetében is él a Boeing mai kategóriatársakhoz viszonyított 14%-os üzemanyag takarékossági előny ígérete, amelyet a hagyományos utasos verziókkal megegyezően az új CFM International LEAP-1B hajtóműveknek és a kettős tollazatú, Boeing Advanced Technology wingleteknek lehet jelentős részt betudni.

Az üzleti gépek esetében az egyik legfontosabb teljesítmény adat a típus hatótávja, amivel a BBJ MAX-8-asnak igazán nem kell szégyenkeznie, mivel a Boeing 11713km-es teljesítményt ígér az ügyfeleknek, ami csaknem másfél ezer, egész pontosan 1482km-rel tesz túl az elődmodell, a Next Generation (NG) 737-800-ason alapuló BBJ2-es képességén.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Így fest a BBJ MAX-8 számítógépes látvényterven. (Forrás: Boeing Company)


A VIP ügyfelek számára viszont legalább annyira fontos az utazás minősége, a kabin kényelme is, de a BBJ MAX természetesen ezen a téren is a maximalitásra törekszik. A közérzet szempontjából talán a legfontosabb a 787-es Dreamlinerekről is ismerős alacsonyabb magasságnak megfelelő kabinnyomás, amely különösen a hosszú távú utak során gyakorol előnyös hatást az emberi szervezetre. A BBJ típusokon (már a jelenlegieken is) a nyomás az általában megszokott kb. 2400 helyett mindössze 1900 méteres magasságnak felel meg.

A belső berendezésnek, a luxusnak pedig tényleg csak a pénztárca és a józan ész szabnak határt. A BBJ megrendelők a kabin konfigurálással foglalkozó Boeing partnercégeknél lényegében akármilyen exkluzív elgondolást megvalósíttathatnak.

A gyáriak azt is megerősítették, biztos, hogy lesz BBJ MAX-9 is, amelynek hatótávja (11584km) csak kicsivel marad el a BBJ MAX-8-asétól, cserébe viszont még nagyobb az utastér. Azt viszont egyelőre még nem döntötte el a Boeing, hogy a 737 MAX-7-esből lesz-e BBJ változat.

A Steve Taylor vezette Boeing divízió nagy igényt remél a BBJ MAX modellekre, különösen azokra a BBJ üzemeltetőkre számítanak, akik le szeretnék cserélni meglévő gépeiket, hogy még távolabbra, még hatékonyabban repülhessenek útjaik során.

Az első BBJ MAX várhatóan a légitársasági változat 2017-re tervezett forgalomba bocsátását követő évben, 2018-ban kerülhet megrendelőjéhez. Igaz, az ilyen gépek azután, hogy a Boeing formálisan átadja őket, leggyakrabban hosszú-hosszú hónapok után kerülnek csak ténylegesen vevőjükhöz, mert a kabinbelső különleges elvárások szerinti aprólékos kidolgozásához bizony idő kell.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!