A légi közlekedést támogató, így az iparág és a térség gazdasági fejlődését segítő lépések meghozatalát sürgeti a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) a latin-amerikai államok vezetésénél.
Chilébe érkezett az A380-as prototípus
Az IATA szerdai, MTI-hez eljuttatott közlése szerint Tony Tyler vezérigazgató erről Santiagóban beszélt. Elmondása szerint a latin-amerikai és karib-térség-beli országoknak fel kellene ismerniük, hogy a légi közlekedésben nagy lehetőségek vannak, csak a dél-amerikai térségben 4,6 millió munkahely és 107 milliárd dollár GDP termelődhet a fejlődéssel.
Ennek ellenére Tony Tyler szerint több ország is plusz adók kivetésével, az infrastruktúra fejlesztésének elmaradásával és légiutas-jogok nem megfelelő szabályozásával inkább gátolja az iparág fejlődését Mint kifejtette: a kerozinköltségek Latin-Amerikában az extra adók miatt 14 százalékkal magasabbak, Brazília a reptéri szolgáltatásokkal kapcsolatos versenyképességi lista végén van, Venezuela pedig évi 3,8 milliárd dollárt szed be a légitársaságoktól jegyárbevételükből.
Egyes országok az infrastruktúra fejlesztését is gátolják, a korábbi privatizációk után pedig úgy emelkedtek meg a földi kiszolgálás díjai és a kerozinárak, hogy az infrastruktúrát nem újították meg.
A légiutasok jogaival kapcsolatban több szabály is ütközik a nemzetközi egyezményekkel, ezért ezeket össze kellene egyeztetni – hangsúlyozta a IATA vezérigazgatója a közlemény szerint.