A chilei Santiago városába érkezett az Airbus A380-800-as MSN1 prototípusa, amely az idei FIDAE légi szalon egyik legnagyobb látványossága. Az európai repülőgépgyár pilótái március 23-án, vasárnap szálltak fel az óriásgéppel a toulouse-i bázisról és repültek a dél-amerikai országba.

Az Airbus már csaknem 20 éve van rendszeresen jelen a latin-amerikai térség legjelentősebb légi szalonjának számító FIDAE-n (Feria Internacional del Aire y del Espacio), amelyre az idei évben legnagyobb utasszállító típusukat, az A380-800-ast hozták el.

A szalon, amelyen a gyári festést viselő A380-as prototípus kiállítva és bemutató repülések közben is megtekinthető a mai nappal nyitotta meg kapuit és egészen a hét végéig, március 30-ig várja az látogatókat.

Az MSN1 A380-as, mint azt a sorozatszáma is jelöli a kétszintes típus berepülési programjának első gépe, amely 2005-ben teljesítette első felszállását. Hatalmas utastere azóta is speciális megfigyelő rendszerekkel és mérőműszerekkel összekötött számítógépeknek ad helyet lévén, hogy a gép a mai napig közreműködik a típus tesztelésében és fejlesztési projektjeiben.

Rafael Alonso, az Airbus latin-amerikai, valamint a karibi térségért felelős vezetője a gép Santiagóba érkezte kapcsán elmondta, büszke rá, hogy elhozhatták a világ legnagyobb utasgépét a régió legnagyobb szalonjára. Első ízben egyébként 2008-ban látogatott A380-as a FIDAE kereteiben Chilébe, majd 2012-ben is színre lépett az óriás, de most, 2014-ben fordul elő először, hogy a kiállítás minden napján jelen lesz a Superjumbo.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Leszállás Santiagóban, megérkezett az A380-as. (Fotó: Airbus)


Airbus A380-asból eddig összesen 324 darabot sikerült értékesítenie a gyáriaknak, amelyből 124 került forgalomba. A 2007 októberében a Singapore Airlines által bevezetett típusnak azóta összesen 10 üzemeltetője van, közülük egyetlen egy sem dél-amerikai, sőt egyelőre rendelés sem érkezett erről a kontinensről a típusra. Az idén belépő négy új üzemeltető mind ázsiai, két közel-, és két távol-keleti.

Nem véletlen hát, hogy az Airbus igyekszik egy kicsit koncentráltabb figyelmet hívni az A380-asra a dél-amerikai légitársaságok körében. A cég sajtósai siettek is hangsúlyozni, hogy az A380-as lenne a leghatékonyabb géptípus a térségben jelentkező forgalomnövekedés kiszolgálására, de szerződéssel egyelőre nem tudnak büszkélkedni. Ide még nem ért el az A380-as szele, noha bevezetése óta, együttvéve a gépeket már 1.3 millió repült órát teljesítettek közel 155000 járatuk során, s eddig mintegy 55 millió utast szállítottak szerte a világban.

Az Airbus ugyanakkor bizakodik, mivel tavaly ősszel a Latin-Amerikára vonatkozó 20 éves piaci előrejelzéseik szerint a térségnek körülbelül 38 darab extra nagy méretű, vagyis olyan szélestörzsű repülőgépre lesz igénye, mint amilyen kategóriába az A380-as is tartozik, de az igényirányt határozottan vetíti, hogy a kétfolyosós típusok szegmensében itt a jóval nagyobb rész, 475 gép a kisebb, két-hajtóműves nagygépekre fut az elkövetkező két évtizedben.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!