Számítógépes szimuláció közben több Indiai, Sri Lanka-i, Maldív-szigeteki repülőtéren, sőt még egy amerikai légibázison is hajtott végre virtuális landolást a több mint tíz napja eltűnt Malaysian Airlines Boeing 777-es gépének tapasztaltabb pilótája.

A repülőgép szimulátor az egyik pilóta, Zaharie Ahmad Shah házában volt összeszerelve, melyet a helyi rendőrség a bázisára szállított azzal a céllal, hogy az esettel kapcsolatos nyomozást valamilyen információval segíteni tudják. Ekkor derült ki, hogy az elveszett utasszállító kapitánya a fent említett országok egyes légikikötőit többször is felkereste virtuálisan.

A maláj sajtó értesülései alapján az érintett repülőterek mindegyike körülbelül 1000 méter hosszúságú futópályával rendelkezik, mely táv nem minden esetben elegendő egy Boeing 777-200-asnak, mivel a gyártó adatai szerint maximális leszállósúly mellett a gépnek legalább 1500 méteres pályaszakaszra van szüksége a biztonságos megálláshoz.

A Malaysian Airlines 370-es járata immáron 11 napja tűnt el, és eddig semmilyen biztos nyomot nem sikerült találni a gép hollétével kapcsolatban annak ellenére, hogy már 26 ország keresi a Boeing 777-est, vagy annak roncsait.

Mégis működtek a katonai radarok?

A thai vezetés március 18-án bejelentette, hogy katonai radarokkal jelet fogtak egy repülőgépről, nagyjából 10 perccel az MH370-es járat eltűnése után, mely akár az érintett Boeing is lehet. Az észlelt légijármű útvonala a Maláj-félsziget felett vezetett, majd a Malaka-szoros felett tűnt el a képernyőkről.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ez az új információ nagyjából alátámasztja azon elméletet mely szerint az eltérített utasszállító egy másik útvonalon repült tovább, akár több órán keresztül.

Gépmaradványok híján egyre fantáziadúsabb teóriák kezdtek el terjengeni, így a terrorcselekmény gyanúját sem lehet kizárni. A rendőrség már többször átvizsgálta a fedélzeten tartózkodó 239 ember összes papírját, sőt még a gépet a földön kiszolgáló személyzet is komoly ellenőrzésen esett át, de semmi olyan információt nem sikerült gyűjteni, mely a nyomozást tovább tudná lendíteni.

Maldív-szigeteki rendőrséghez beérkező bejelentések alapján többen is egy alacsonyan repülő nagyobb utasszállító repülőgépet láttak a szigetek felett repülni. A helyi rendőrség nyomozása során viszont megerősítést nyert az a tény, hogy a lakosok egészen biztos, hogy nem az eltűnt, 9M-MRO lajstromjelű Boeinget láthatták a levegőben.

A maláj kormányt eközben egyre élesebb kritikák érik, ugyanis érthető módon az utasok és a személyzet hozzátartozói szeretnének minél előbb konkrét információkat hallani szeretteik felől.

A gépet jelenleg mintegy hétmillió-hatszázezer négyzetkilométeres területen keresik Kazahsztán keleti határaitól kezdve az Indiai-óceán déli részéig.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!