A Malaysia Airlines szombaton eltűnt 370-es járata a mai napig nem került elő semmilyen formában. A hatóságok több tucat repülőgép és hajó segítségével próbálnak a Boeing 777-200 típusú gép nyomára bukkanni, azonban eddig a keresés sikertelen volt. Kedden mégis új fordulat állt elő, hiszen a malajziai hadsereg radarja az eltűnés helyétől jóval távolabb észlelte utoljára a járatot.

Az elmúlt napokban több feltételezés is világot látott, ám kézzelfogható bizonyítékok nélkül ezekkel aligha lehet valamit is kezdeni. Bár a keresés közben többször felmerültek olyan elemek, amelyek egy repülőgép alkatrészei lehettek volna, ez eddig a kutató-mentők mindig cáfolni voltak kénytelenek az első híreket.

A hatóságok az eddigi kereséseket újabb körzetekre terjesztették ki, köszönhetően a malajziai hadsereg közleményének, mely szerint a katonai radar transzpondere utoljára helyi idő szerint 2 óra 4 perckor észlelte a 9M-MRO lajstromú repülőgépet a Maláj-félszigettől nyugatra, az utolsó civil radar észlelésétől több száz kilométerre.

Iráni utasok lopott útlevéllel – terrorcselekmény vagy rejtélyes meghibásodás?

A malajziai rendőrség kedden közzétette azon két iráni férfi fényképét, akik a 370-es járaton utazhattak lopott olasz és osztrák útlevéllel. Az ABC News hírportálnál pedig jelentkezett az a férfi, aki a járat előtti napon szállásolta el a 29 és 19 éves iráni állampolgárokat. Számos feltételezés nem zárja ki, hogy a két iráni férfi menedékjog reményében akarta a repülőgépet eltéríteni eredeti úticéljától. Nem idegen ez az elképzelés, hiszen nem oly rég az Ethiopian Airlines első tisztje térítette el a társaság római járatát, amely végül Genfben landolt. A másodpilóta a légiforgalmi irányítókkal közölte menedékjogi kérelmi igényét, azonban a svájci hatóság a férfit őrizetbe vette.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem csupán a terrorcselekmény merült fel erős gyanúként a közvéleményben, hiszen számos, a sajtónak nyilatkozó légügyi szakember gyanakodik a repülőgép meghibásodására, esetlegesen a személyzet hibájára. Kit Darby veterán pilóta a CNN-nek elmondta, hogy energiaellátási problémák is felbukkanhattak, amelyeket követően a tartalék egység csupán 1 óráig üzemel. Ezalatt természetes, hogy a pilóta az utolsó ismert repülőtér irányába fordítja a gépet.

Peter Goelz, az amerikai szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) volt vezetője szerint jól átgondolt művelet szükséges a transzponder kikapcsolásához. A történtekre lehetséges műszaki magyarázatot találni, azonban az idő előrehaladtával az okok száma egyre csak szűkül.

Sem az olajfolt, sem az apró alkatrész nem a 370-es járatról származik. (Forrás: Bild)

Eddig több olyan nyomra bukkantak a keresőalakulatok a tengeren, amelyekre joggal feltételezték, hogy a Boeing 777-es maradványai és az abból származó üzemanyag foltjai. A talált olajfoltról és egyéb tárgyakról azonban megállapították, hogy nem köthetőek a 370-es járatot teljesítő repülőgéphez, így a csekély remény, hogy forró nyomon járnak, elúszott.

A csapatok nagy erőkkel kutatnak a gép után Malajzia nyugati partjainál, miután a maláj kormány szerint a járat útvonalának átvizsgálása tüzetesen megtörtént. Amíg a repülőgép nyomára nem bukkannak, addig a találgatásokon és a hatóságok kezében lévő szűkkörű információkra alapuló fejtegetéseken kívül más lehetőség nincsen az okok feltárásra.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!