Saját hálózatát tekintve a KLM 2,6 százalékkal bővíti kapacitását 2014 nyarán, a 2013-as nyári szezonhoz viszonyítva. A növekedés főként Európát érinti. A társaság a nyári szezonban egy Boeing 737NG típusú gépet is üzembe helyez, flottája bővítésével és optimalizálásával a KLM 2014 nyarán 71 európai desztinációt tud teljesíteni – tájékoztatott a légitársaság.

A KLM európai hálózata négy új desztinációval bővül. Bilbao (Spanyolország) és Zágráb (Horvátország) városába is napi rendszerességgel közlekednek majd járatok május 26-tól, míg Torinóba (Olaszország) szintén ekkortól, már napi két járat fog indulni. Firenze is új desztináció, ám ezen az útvonalon csak téltől üzemeltetnek majd járatokat.

Növelik a már meglévő desztinációkra a napi járatok számát: Bergen (Norvégia) városába ezentúl napi öt, Moszkvába (Oroszország) három, Athénba (Görögország) pedig két járat indul.

Európán kívül: az észak-, és dél-amerikai tervek
Észak-Amerikában a KLM megerősíti partnerségét az Air France-KLM csoport vállalati partnereivel, az Alitalia és a Delta Airlines légitársaságokkal. Ennek egyik következménye, hogy a KLM 2014 nyarától átveszi egy közvetlen járat irányítását a Delta Airlinestól Amszterdam és New York között, így már naponta három repülőgép közlekedik majd ezen az útvonalon. Szintén bővítik a houstoni járatok számát, heti kilencre.

Közép- és Dél-Amerikában szintén stratégiai együttműködésekkel segítik a hálózat kiterjesztését. Az Air France-KLM a közelmúltban jelentette be, hogy hosszútávú stratégiai partnerséget kötött a brazil GOL légitársasággal. A brazil-európai kereskedelmi együttműködésnek köszönhetően a KLM még több úticélt kínál Brazíliában. A Santiago (Chile) városában télen bevezetett járatot például egész nyáron üzemeltetik majd. A quitói (Ecuador) járatot pedig napi szinten fog közlekedni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Afrikában bővít, Ázsiában optimalizál a KLM
Afrikában a Kenya Airways-szel való partneri kapcsolatnak köszönhetően a KLM tovább bővíti hálózatát. A Kenya Airways a közelmúltban megvásárolt Boeing 777-300 típusú repülőgépét a Nairobi-Amszterdam útvonalon fogja üzembe helyezni. Ez a repülőgép már fel van szerelve a legújabb fedélzeti termékekkel is. Ezen kívül a KLM 2014 nyarától Fokvárosba (Dél-Afrika) is sűrített, a jelenlegi heti ötnél magasabb járatszámmal közlekedik majd.

A közel-keleti és távol-keleti, ázsiai hálózaton a cél a stabilizálás és az optimalizálás. A kiélezett verseny ellenére a KLM-nek sikerül megtartania pozícióját a Közel-Keleten a nyári időszakban. Ez az Air France-KLM és az Etihad Airways közti együttműködésnek köszönhető – ahogy az is, hogy az óceániai térségben a KLM jobb desztinációkat tud ajánlani utasainak.

A KLM számos kiigazítást eszközöl majd az ázsiai hálózatán belül, annak érdekében, hogy jobban megfeleljenek a piaci keresletnek. Így például Hongkong (Kína) és Szöul (Korea) városába is új menetrend szerint közlekednek majd a KLM járatai. A japán Fukuoka városába pedig kiterjesztik hálózatukat, a szezon csúcsidőszaka alatt heti négy járatot indul.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!