A magyar piacot közvetlenül is érintő bejelentést tett a berlini turisztikai szakkiállításon a Qatar Airways. A katari légitársaság ugyanis felújításnak veti alá egyes Airbus A320, valamint A330-200 típusait, amelynek keretében a business osztály ülései ággyá is alakítható kivitellel és fejlettebb szórakoztató rendszerrel korszerűsödnek.

A bejelentés azonban csak első ránézésre kapcsolódik a magyar piachoz. Lévén a Qatar Airways napi rendszerességű járatai is az Airbus A320 típuscsalád gépeivel közlekednek Doha és Budapest között, rögtön felcsillanhat a szeme az útvonalat igénybe vevő üzleti utasnak.

Viszont a bejelentés szerint egyrészt nem minden gépre, másrészt pedig nem minden útvonalra rendszeresítik az új business osztállyal ellátott A320-as Airbusokat, mint ahogy az A330-200-asokat sem.

Az új, teljesen sík felületű ággyá alakítható ülések kiépítése kilenc darab A320-as és hét darab szélestörzsű A330-200 típuson vette kezdetét, és a munkálatok a tervek szerint 2014 harmadik negyedévére be is fejeződnek, hogy a Qatar Airways továbbfejlesztett üzleti kényelemmel szolgálhassa ki arra érdemes utasait.

A hatféle irányba állítható fejtámla és négyféle beállítást biztosító deréktámasz mind-mind a fáradtság mentesebb utazást szolgálják, a különböző tároló rekeszekkel és flexibilis olvasólámpával együtt, de a legnagyobb újítás persze maga a 180 fokos szögben dönthető, ággyá formálható ülés, amely eddig ezeken a gépeken nem volt meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Akbar Al Baker, vezérigazgató elmondása szerint cégüket két meghatározó tulajdonság jellemzi, a dinamikus fejlődés és a folyamatos összpontosítás a kiváló minőségű szolgáltatásra, amelynek középpontjában mindig az utas áll, ezért szeretnének még nagyobb komfortot nyújtani.

A Qatar A330-200-asának új business osztálya. (Fotó: Qatar Airways)


Az ülésekkel párhuzamosan a szórakoztató rendszer is megújul, a képet 15.4″-os monitor közvetíti, amelyhez egy érintőpaneles távirányító is jár. A saját mobileszközök használatát pedig természetesen elektromos csatlakozóaljaztok támogatják. A rendszerek szállítója a Panasonic, amely eX2 platformját biztosítja a szélesebb körű programválaszték és magasabb minőségű szórakoztatás érdekében.

A kommunikációt elősegítve mindkét gépen lehetőség nyílik SMS és MMS forgalomra is, sőt az A330-asokon a turista osztály is megújul. A Qatar úgy döntött, Boeing 777-es standardjai szerintire emeli a fedélzetet, ezért új, 10.6″-os monitorok, hozzávaló távirányító és nem utolsó sorban, az ígéretek szerint még kényelmesebb ülések települnek az economy zónába is.

A katariak tájékoztatása szerint felfejlesztett business osztályú A320-asok elsődlegesen Bécsbe, Tuniszba, Milánóba, Rómába, Genfbe és a Maldív-szigetekre fognak közlekedni, míg a jóval nagyobb A330-200-asok várhatóan Barcelonában, Osakában, Hong Kongban, Kuala Lumpurban és Phuketen lesznek rendszeres vendégek – láthatóan olyan vonalakon, amelyeken alaposabb igény lehet az üzleti komfortra.

Az A330-200-as új business ülése közelebbről. (Fotó: Qatar Airways)


A Qatar Airwaysnek összesen 31 darab Airbus A320-as típusa van, A330-200-asból 16 darab teljesít szolgálatot, utóbbiak azonban többféle kabin konfigurációval. Az A320-asokon jelenlegi felállás szerint 12 üzleti és 132 turista hely található.

Noha Budapestre a téli menetrendben gyakorta közlekedett A320-as Dohából, információink szerint a nyári menetrend már alapvetően a nagyobb, A321-es típussal működik, amelyek business osztályának megreformálásáról egyelőre nincs hír.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!