Az EMBRAER megerősítette, hogy tartják magukat az eredeti ütemtervhez és egyelőre csúszás nélkül zajlik a keskenytörzsű gépcsalád második generációjának fejlesztése – számolt be a Flightglobal hírportál.
Indul az EMBRAER E-Jet típuscsalád második generációja
Pratt & Whitney hajtóművek a második generációs E-Jeteken
A brazil gyártó 2013 júniusában indította el hivatalosan az E-Jet gépcsalád második generációjának fejlesztését. A vállalat kereskedelmi repüléssel foglalkozó divíziójának vezetője, John Slattery elmondta, egyelőre minden a tervezett ütemben halad az E2 jelzésű sorozattal kapcsolatban, tartani tudják az előre kitűzött szolgálatba állási határidőket: az E190 számára 2018 első fele, az E195 számára 2019 első féléve, az E175 számára pedig 2020 első hat hónapjának valamelyike. Elárulta azt is, hogy a második generáció fejlesztésének vezetését ugyanaz a csapat vezeti, mely az első E-Jetek születésénél is bábáskodott.
Az EMBRAER célja, hogy meglévő és új ügyfelei számára még hatékonyabb regionális utasszállító típusokat tudjon kínálni, megőrizve versenyképességét a 70-130 üléses sugárhajtású gépek piacán. Az eddiginél is gazdaságosabb üzemről a Pratt&Whitney PurePower hajtóműcsaládja gondoskodik, az újratervezett szárnyak és a teljes fly-by-wire vezérlés pedig tovább erősíti az új E-Jet alcsalád képességeit. A generációváltó megújulás során természetesen az utaskabin kivitelezésében is történnek változások a nagyobb fokú kényelem érdekében. Az EMBRAER vezetése úgy számolja, hogy az E2 típusok fejlesztése 1.7 milliárd dolláros költséget jelent majd a brazil vállalat számára.