Exkluzív szolgáltatással fejeli meg egyébként is kiemelkedő, többszörösen díjnyertes business osztályát londoni járatain a Qatar Airways. Az ötcsillagos légitársaság úgy döntött, napi hatodik járatán kizárólag üzleti ülésekkel működő Airbus A319LR típusát állítja szolgálatba, újabb magaslatokba emelve Doha és a Heathrow repülőtér közötti összeköttetést.

Pionír mód a közel-keleti légitársaságok közül elsőként kínál a Qatar Airways olyan menetrendszerű légi járatot, amely teljes egészében business osztályú. Az ötcsillagos légitársaság jelenleg napi ötször közlekedik a két főváros között, mindegyik járaton a flotta legnagyobb, szélestörzsű típusaival, szerepel köztük Boeing 777-300ER, Airbus A340-600, és a legújabb Boeing 787-8 Dreamliner is.

Május 15-től azonban egy különleges keskenytörzsű típus is színre lép a menetrendben és az új, hatodik járaton fog működni, fedélzetén kizárólag business ülésekkel. A 2-2 elrendezésű kabinban összesen 40 utas foglalhat majd helyet a lehető legnagyobb, magángépekkel vetekvő kényelemben.

A hét és fél órás út során ággyá alakítható ülések, korszerű, nagyképernyős fedélzeti szórakoztató rendszer és nem utolsó sorban exkluzív fedélzeti ellátás, étel és ital kínálat dédelgetik az utazót, miközben hogy ne kelljen elszakadnia a külvilágtól GSM és GPRS kapcsolat is rendelkezésre áll. A felszállás előtt pedig természetesen már a földön kezdetét veszi a kényeztetés, Dohában a Premium Terminal, míg a Heathrow légikikötő a 4-es termináljának üzleti várójában telhetnek kellemesen a percek. Mi több már a jegyvásárlás is abszolút eleganciában történhet, mivel tavaly nyáron nyílt a londoni Harrods luxusáruházban a Qatar Airways legújabb irodája.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ilyen lesz az átkonfigurálást követően a Qatar Airways A319LR-jének beljese. (Fotó: Qatar Airways)


A menetrend szerint az Airbus A319-es QR015 járatszámmal délután 14:50-kor száll fel Dohából és este 20:25-kor érkezik Londonba, majd visszafelé QR016-osként 21:55-kor startol és reggel 06:40-kor landol ismét Dohában. Ezzel a jelenlegi heti 35-ről 42-re növekszik a járatok sűrűsége, még inkább jelezvén, amit mindig is hangoztatott a Qatar, London az egyik legfontosabb célállomása.

Kis Airbus nagy teljesítménnyel
Az Airbus A319LR valóban a Qatar Airways flottájának jelenlegi legkisebb utasszállító repülőgépe, ugyanakkor igenis a hosszú távú flotta része. Az A319LR típusmegnevezésében az LR – Long Range, vagyis megnövelt hatótávot jelent. A kiegészítő üzemanyagtartály révén a gép csaknem 8400 kilométeres távolságok áthidalására képes. Futóműve megerősített, hogy jobban bírja a terhelést.

Az első ilyen típus 2003-ban csatlakozott a katari gépparkhoz. Az eredeti koncepció az volt a beszerzéskor, hogy azokon a hosszabb útvonalakon, amelyeken még nem szükséges, vagy lehetséges szélestörzsű gép üzemeltetése ezt az Airbus variánst vetik be, aztán amint felfut a forgalom, jöhet a legkisebb nagygép, az A330-200-as.

A Qatar Airways egyik A319LR típusa. (Fotó: Qatar Airways)


A319LR teljesített járatokat többek közt Zürichbe, Milánóba, Moszkvába, Bécsbe, Stuttgartba, Berlinbe, és még mindig gyakori az Öböl-menti térség vonalain is. Az említett európaiakon azonban, hacsak a járatindítás eltelt évei óta már nem váltottak szélestörzsűre az A320-as család rendelkezésre álló nagyobb gépei (A320/321) működnek. A londonin kívül talán csak a ranguni járatra marad az egyik A319LR.

Két ilyen gépe (A7-CJA, A7-CJB) van ugyanis a flottának, fedélzetük két osztályos elrendezésben nyolc üzleti és 102 turista üléssel van konfigurálva, ezért az új londoni üzem megkezdéséhez teljesen átalakítják a kabint, vadonatúj ülések kerülnek telepítésre.

Kis gép, menetrendszerű járat, business belső – nem újdonság
Kétségkívül a Qatar Airways saját térségéből elsőként vállalkozik menetrendszerű járatot teljes business belsővel ellátott keskenytörzsű géppel üzemeltetni, de a világon nem egyedülálló ez a modell.

A legeklatánsabb példa a British Airways London City-ről üzemeltetett New York-i (JFK) járata, amely bizony nem egy óriásgéppel (igaz ezt a repülőtér nem is tenné lehetővé), hanem egy különleges Airbus A318-assal, az európai repülőgépgyár legkisebb típusával üzemel.

A British így repül A318-asaival London City és New York JFK között. (Fotó: British Airways)


A oneworld tagság révén tavaly október óta a Qatarral is szövetséges British Airways Limited 32 business üléssel repüli az 5700 km hatótáv teljesítményű típust, amely a transzatlanti útvonal megtételéhez odafelé Shannonban technikai kitérőt tesz, miközben a nagyszerű legenda, a Condorde előtt mindmáig tisztelegve BA1 járatszámot visel magán.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!