A jövő év közepétől a jelenleg közlekedő legnagyobb utasszállító repülőgépeket és azok utasait is gond nélkül tudja majd fogadni a prágai Václav Havel repülőtér.

„A repülőtér átalakítása az Airbus A380, illetve a Boeing 777 típusú gépek kiszolgálásához 138 millió koronába fog kerülni” – közölte Eva Krejcí, a repülőtér szóvivője szerdán. Elmondta: ezek a gépek mai is leszállhatnak Prágában, de az utasok kiszolgálása gondokat okoz, és szükség van a szomszédos állóhelyek forgalmának korlátozására, ami késedelmet okozhat a közlekedésben.

A repülőtér terminálján három új fogadóhíd épül, amely az óriásgépek utasainak lehetővé teszi a kényelmes be-, illetve kiszállást. Az új szükségletekhez a környezet infrastruktúráját is hozzáalakítják. Az átalakításoktól a repülőtér vezetése a forgalom további növekedését várja.

A prágai Václav Havel repülőtéren tavaly 10,974 millió utast kezeltek, 167 ezerrel többet, mint 2012-ben. Éves szinten ez 1,5 százalékos növekedés.

A tavalyi eredmény azonban így is gyengébb, mint a 2008-as rekordévé, amikor a repülőtér 12,63 millió utast kezelt. Az utasok számának csökkenése a következő években alapvetően a nemzetközi gazdasági válság következménye volt. Újabb válságtól a repülőtér nem fél.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Prágába látogat a Korean Air Superjumbo

Mint arról korábban beszámoltunk az airlineroute.net információi szerint március 14-én Prágába repül a Korean Air flottájának egyik Airbus A380-800 típusú repülőgépe. A Szöulból érkező Superjumbo a menetredben megszokott A330-200-as típust váltja majd a tervek szerint ezen az egyetlen napon.

„Meggyőződésünk, hogy a helyzet nem fog megismétlődni. Számításaink szerint az idén 1-2 százalékkal tovább emelkedik az utasok száma” – nyilatkozta a repülőtér szóvivője.

A prágai repülőteret tavaly 52 légitársaság használta, és a cseh főváros a világ 118 városával volt közvetlen légi összeköttetésben. A Václav Havel repülőtéren naponta átlagosan 352 gép szállt le, illetve indul el.

Budapest ismét lépés hátrányban?

A budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren eddig egyetlen alkalommal, 2011. október 2-án egy bemutató során, utasok nélkül érkezett Airbus A380-800-as, a Lufthansa szervezésében.

Miközben a legfrissebb hírek szerint a prágai repülőtér már ennek a típusnak a rendszeres kiszolgálására, infrastrukturális előkészítésére készül, a magyar főváros repülőtere egyetlen hosszú távú interkontinentális járattal sem rendelkezik, sem nyugati, sem keleti irányba nem közlekednek menetrendszerűen szélestörzsű utasszállító repülőgépek.

Budapestről például egyetlen légitársaság sem kínál közvetlen járatokat az Amerikai Egyesült Államokba. Utoljára az American Airlines biztosított New York-i összeköttetést, de 2011. december 2-tól felfüggesztették járatukat, tavaszra terveztek visszatérést, de a Malév csődjét követően nem indították újra az eredetileg a magyar légitársasággal közösen üzemeltetett járatukat, ahogy a Delta Air Lines sem.

Keleti irányba pedig jó ideig a Hainan Airlines gépeivel lehetett eljutni Pekingbe, de a légitársaság 2012. március 2-án, az utolsó járat teljesítésével szintén beszüntette budapesti járatait, s azóta sincs hír róla, hogy visszatérne.

A Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációjában többször jelezte, hosszú távú járatok indításán dolgoznak, új járatok kellenének New Yorkból, Torontóból, egy sor desztinációra lenne igény Ázsia jelentősebb fővárosaiból is, de érdemi áttörés mindmáig nem született.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!