Kigördült az első, havi 10 gépet előirányzó gyártási ütemben készült Boeing 787-8-as. A vadonatúj gép a teljes gyártási sor 155. Dreamlinere, tulajdonosa az International Lease Finance Corporation (ILFC), amely a közép-amerikai Aeroméxico légitársaságnak adja majd át tartós bérletre.

A Boeing repülőgépgyár tíz gépes gyártási üteme a valaha volt eddigi legnagyobb, amely szélestörzsű típusra állt érvénybe, ráadásul igen szép iramban, mivel 2012 novemberében érték el az öt, tavaly májusban a hét, és most januárban már a tízes havi kapacitást.

A 787-es Dreamliner iránti határozott igényt kielégítendő a gyáriak pedig már azon vannak, hogy 2016-ra havi tizenkettő, majd később, még az évtized vége előtt már tizennégyre futassák fel a gyártósorok kibocsátási teljesítményét.


A most kigördült, egyelőre légitársasági feliratoktól és emblémáktól mentes gépről a Boeing azt is elárulta, hogy az Aeroméxico flottájába fog kerülni, immáron negyedik Dreamlineréként, amely Mexikóváros – London-Heathrow útvonalon fog szolgálatba állni.

A Dreamlinerek gyártása egyébként két helyen történik, a Boeingnek a Washington állambeli Everettben és a dél-karolinai Charlestonban is van 787-es szerelősora. Eddig 16 ügyfélnek, összesen 115 B-787-es került átadásra. A teljes program azonban 1030 darab megrendeléssel büszkélkedhet, amely rögvest érthetővé teszi, hogy miért fontos a gyártási telejesítmény lehetőségek szerinti gyors növelése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!