Koncepciót vált budapesti járatán az El Al. A nyári menetrend életbe lépésétől ugyanis a légitársaság UP festést és szolgáltatás csomagjait kínáló Boeing 737-800NG gépei közlekednek az izraeli és magyar főváros között. Magas járatszámot és alacsonyabb árakat kínál az UP by El Al.

Diszkont légitársaságot hozott létre az El Al, amelynek neve UP – számolt be róla az AIRportal.hu még tavaly novemberben, rögvest mikor a bejelentés megtörtént.

Már akkor is sok mindent tudni lehetett, például hogy a flotta a Boeing repülőgépgyár korszerű, Next Generation típuscsaládjának 737-800-as típusaiból fog állni, a gépek új arculatot kapnak, és amire talán a legtöbben felfigyeltek, hogy a legelső desztinációk között bizony Budapest is szerepel.

Maradtak azonban még kérdéses részletek és egyáltalán a bemutatkozás a magyarországi közönség számára. Ennek apropóján szervezett ma az El Al Budapest belvárosának egyik kávézójában egy sajtóreggelit, amely előtt Váradi János képviseletvezető adott tájékoztatót, Ilan Mor, Izrael nagykövete után, aki a turizmus fontosságáról és annak a két ország közötti örvendetes fellendüléséről beszélt.

Sikeres éve volt 2013 az El Al-nak, a légitársaság 74183 utast szállított Tel Aviv és Budapest között, magyar állampolgárok 14570-en utaztak Izraelbe és ebből 11005-en a nemzeti légitársaság szolgáltatásait vették igénybe. Ugyan az útvonalon megjelent egy konkurens is a Wizz Air személyében, az El Al így is jelentős forgalomra tudott szert tenni, amelynek ékes bizonyítéka, hogy a ferihegyi repülőtér április végétől mintegy nyolc héten át rendszeresen köszönthette a flotta több mint 400 utas szállítására képes Boeing 747-400-as Jumbo típusát, de nem volt ritka, hogy az ugyancsak szélestörzsű Boeing 767-300ER is megfordult, menetrendszerű utasjáraton egyedüliként az El Al-tól.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Új színekben repül Budapestre az El Al

UP Boeing 737-800, egyelőre számítógépes látváyterven. Az első igazi gép várhatóan február 2-án mutatkozik meg.
(Forrás: El Al)

A nyári menetrendtől kezdődően új korszak veszi kezdetét: 2014 egyébként is nevezetes, mivel idén ünnepli az El Al első budapesti járatának 25. évfordulóját és március 30-án pedig szolgálatba állnak az UP gépei, amelyek ettől a naptól fogva megkezdik a budapesti útvonal-teljesítéseiket is, a prágai, kijevi, berlini és lárnakaiak mellett. Ezek lesznek ugyanis az első desztinációk, amelyre az UP Boeing 737-800-asai repülnek, a tervek szerint összesen 5 darab.

Az UP gépeit egyelőre még csak látványterveken lehet megtekinteni, de már nem kell sokat várni a premierre, mivel várhatóan február 2-án Hamburgban kigördül a festőhangárból az első felhős 737-es, amely egyedül vezérsíkjának mintájában jelzi majd a közvetlen rokonságot az El Al-lal, merthogy az UP nem leánycég, egy külön márka, de része az El Al-nak, egy új koncepció a hálózat egyes desztinációin.

Budapestre a nyári főszezonban hetente 11 járattal közlekedik majd, reggeli és esti összeköttetést is biztosítva. A gépek az útvonalon a jelenleg közlekedőket fogják váltani, az új fedélzeti konfigurációban maximum 180 utast szállítva, aminek hallatán nem lehet nem összehasonlítani az elsőszámú konkurens, a Wizz Air kapacitásaival.

A Wizz Air Airbus A320-asai ugyanis szintén 180 férőhelyesek, azok viszont egy nap csak egyszer közlekednek, míg az UP Boeing 737-800-asai kétszer, oda-vissza viszonylatban.

Low-cost modellben, de korántsem fapadosan

Váradi János, az El Al magyarországi képviseletének vezetője prezentációja közben.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Az El Al hangsúlyosnak tartja, hogy az UP low-cost modellben üzemelteti majd járatait, de mégsem lesz a magyar szóhasználatban elterjedt fapadosnak nevezhető a szolgáltatás, amit nyújtanak, de miért is nem?

A légitársaság változatlanul teljes értékű, saját képviselete által működtetett ügyfélszolgálatot tart fenn, a beszállítás továbbra is utashídon és nem buszozva, netalántán sétáltatva fog történni, az ülőhely előre foglalhatóságát is biztosítják, nem kell tehát tülekedni a helyekért és az alapcsomag (Basic) jegyára is tartalmaz üdítő ellátást a fedélzeten, a drágábbikban (Smart) pedig már étel is jár, és végül de nem utolsó sorban a kabin eleve két osztállyal lesz működtetve, 36-an foglalhatnak helyet az Economy Pluson és 144-en az Economy-n.

A Smart csomag árában egy darab feladott poggyász, ülőhelyválasztás és a business váró használata is benne foglaltatik, továbbá az El Al törzsutas programja, a Matmid Club az UP rendszerével is össze lesz hangolva, ami azt jelenti, hogy gond nélkül gyűjthetők a pontok.

Ami a menetrendet illeti a reggeli járat 07:05-kor száll fel Tel Avivból és 09:35-re érkezik Budapestre. Visszafelé 10:25-kor indul és 14:35-re érkezik meg a Ben Gurion nemzetközi repülőtérre. Az esti járat 20:30-kor indul Tel Avivból és 22:55-re érkezik Budapestre, hogy aztán 23:55-kor ismét útját vegye Izrael felé és hajnali 04:00-re a fővárosba érkezzen.

Az UP Budapesre hozásával az El Al magasabb járatszámot és kedvezőbb árszolgáltatást igyekszik kínálni. Az utas csak azért fizet, amire szüksége van – hirdetik koncepciójuk lényegét, amelyet március 30-tól, amikor UP gép először érkezik a Liszt Ferenc repülőtérre már a Magyarországról induló utasok is kipróbálhatnak.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!