Újabb A350-800-asok tűntek el az Airbus rendelési listájáról, miután az európai repülőgépgyár a működését tavaly év elején végleg beszüntetett Kingfisher Airlines foglalásait is kénytelen volt törölni. Így már csak vészesen kevés, 56 gép maradt.

Tovább apadt a vadonatúj A350XWB család legkisebb tagjának rendelési állománya. Az Airbus ugyanis kénytelen volt törölni a tavaly teljes egészében leállt, működési engedélyeitől is megfosztott Kingfisher Airlines foglalásait, amelyet még 2005-ben a párizsi légi szalonon tett az indiai illetőségű légitársaság, öt darab A350-800-as típusra.

Ezt megelőzően az American Airlines Group jelezte, hogy a korábban az US Airways által megrendelt 18 darab A350-800-asát mind a hosszabb törzsű, 900-as szériára konvertálja, de korábban már több légitársaság is visszalépett. A legnagyobb érvágást maga a programindító, a Qatar Airways végezte, amikor jelezte, mégsincs szüksége egyetlen 800-asra sem.

Az A350-800XWB iránti igény az elmúlt években egyetlen darab rendeléssel sem gyarapodott, kizárólag csak csökkent. Az Airbus viszont ennek ellenére egyelőre kitart a program mellett, nem jelentettek be törlést, noha iparági szakértők egyértelműen azt prognosztizálják a kis A350-es sorsára nézve.

Az azonban jól látszik, hogy a gyáriak is „hátrébb tolták” a programot, sokkal inkább koncentrálnak az elsőként forgalomba bocsátásra jelölt A350-900XWB sikeres bevezetésére és a leghosszabb törzsű, 1000-es széria, valamint a csökkentett hatótávú, regionális A350-es fejlesztésére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A katalógusadatok szerint 276 utasférőhely kapacitású és 15300km-es hatótáv teljesítményű A350-800XWB-re már csak 56 foglalása maradt az Airbusnak.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!