Megérkezett az első távol-keleti megrendelés a Boeing új generációs 777-X típuscsaládjára, miután a Cathay Pacific bejelentette, hogy 21 darab 777-9X változatra van szüksége a hosszú távú flottáját bővítő programja keretében. Az amerikai repülőgépgyárral létrejött szerződés a listaárakon számítva több mint 7 milliárd dollár értéket képvisel.

A teljes megrendelő-listán sorrendben, a Lufthansát, az Emiratest, az Etihad Airwayst és a Qatar Airwayst követően az ötödik, de Ázsiából, a Távol-Keletről az első vevő a Boeing 777-X típusra a Cathay Pacific. A Hong Kong-i légitársaság az idei dubai légi szalon alkalmával útjára indított 777X család leghosszabb törzsű változatára, a 777-9X-re írt alá vásárlási szerződést, 21 darab gépet lefoglalva flottája számára.

A Boeing legújabb két-hajtóműves szélestörzsű típusának programja a sugárhajtású utasgépek történetében az eddigi legnagyobb összegű startot produkálta a múlt hónapban Dubaiban, ahol a fix kötésekkel és szándéknyilatkozatokkal együtt összesen 259 darab 777-X-et jelenthettek be az amerikaiak. A tervek szerint 2020-ban forgalomba kerülő típust a listaárakat alapul véve így rekord, mintegy 95 milliárd dollár értékben sikerült indítani.

A Cathay Pacific 2021-2024 között várja a tegnap bejelentett szerződés alapján igényelt Boeing 777-9X gépeket, amelyekkel kapcsolatban John Slosar, a légitársaság vezérigazgatója elmondta, hogy a típust nagyszerű hatékonyságánál fogva ideális választásnak tartják majdani észak-amerikai és európai útvonaliak számára, különösen azokra, amelyeken sok utast és nagy mennyiségű teherárut is szállítanak nap mint nap.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing kétféle törzshossz kivitelben, a 777-8X és 777-9X változatban kínálja új típusát. A Cathay a hosszabbik mellett döntött. (Látványterv: Boeing Company)


A Slosar vezette légitársaság flottájában egyébként is meghatározó szerepet játszik a Boeing 777-es típuscsalád, amely összesen 55 darab géppel képviselteti magát. Ebből 38 darab a világszerte nagy népszerűségnek örvendő 777-300ER változat, amivel az Emiratest követően a Cathay Pacific a második legnagyobb üzemeltető.

A most kiválasztott 777-9X pedig lényegében ennek a típusvariánsnak a továbbfejlesztett változata, amely vadonatúj kompozit építésű szárnyaival és új generációs General Electric GE9X hajtóműveivel egyedülálló teljesítményt kínál. A 777-9X nemcsak a triplahetesek között lesz a legnagyobb, hanem a világ legnagyobb két-hajtóműves kereskedelmi célú típusa is lesz, amely költséghatékonyságban is új kategóriát teremt.

A Cathay kabinkonfigurációs részleteket egyelőre nem közölt, így tájékoztató jelleggel marad a gyári adatsor, amely szerint a típus mintegy 400 utas szállítására lesz képes, nem mellesleg több mint 8200 tengeri mérföldes (15185km) hatótáv teljesítménnyel.

A oneworld légiszövetségben működő Cathay Pacific flottafejlesztésének fő áramában az Airbus és a Boeing legkorszerűbb nagygépei szerepelnek. A jövő évtől kezdődően újabb B-777-300ER típusok érkeznek, összesen 12 darab, amelyekkel 2020-ra már ez a széria is eléri az 50 darabos példányszámot a gépparkban, de ugyancsak rendelés alatt áll 8 darab A330-300-as, 22 darab A350-900XWB és 26 darab A350-1000XWB is.

Az 1946 alapított Cathay Pacific kizárólag szélestörzsű típusokból álló flottájában jelenleg összesen 139 darab utas-, és teherszállító repülőgép teljesít szolgálatot. Az említetteken kívül még 11 darab A340-300-as, 25 darab B747-400-as (melyek között vannak cargo verziók is) és 12 darab B747-8F működik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!